Zs. Sejtes Györgyi

 


Publikációs lista



1995: Zs. Sejtes Györgyi – Kerber Zoltán: Ismertető a Nyelvtan-Kommunikáció-Irodalom Tizenéveseknek alternatív programról, Nodus Kiadó, Veszprém


1997: Sejtes Györgyi: Az NyKIT program grammatikai tanterve. Számítógépes program


1998: Sejtes Györgyi: Nyisd ki, ismerd meg, tanítsd! Tandem 1998/4 37-39.


1998: Zs. Sejtes Györgyi – Ótott Ildikó: Nyelvi és kommunikációs feladatgyűjtemény tizenéveseknek, Nodus Kiadó, Veszprém


2003: Sejtes Györgyi: Alternatív attitűd, alternatív programok. Szerk.: Bácsi János – dr. Zsigriné Sejtes Györgyi:  Tanulmányok az oktatás-nevelés módszereiről, Szeged, 34–41.


2003: Cs. Bogyó Katalin - Sejtes Györgyi: Új lehetőségek a magyartanításban: a számítógép használata a tanítás-tanulás folyamatában. Szerk.: Bácsi János – Sejtes Györgyi: Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanárok I. Országos Módszertani Konferenciája, Konferenciakötet, Szeged, 62-85.


2003: Sejtes Györgyi-Zsigri Gyula: Hangátmenetek a beszédfelismerésben. I. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia kötete. Szeged.


2004: Bácsi János – Kerekes Judit - Lódiné Szabó Katalin - Zs. Sejtes Györgyi: Beszédmester. Módszertani Közlemények. 2004. 44. évf. 2. sz. 61-69.


2004: Bácsi János – Kerekes Judit - Lódiné Szabó Katalin - Zs. Sejtes Györgyi: „Beszédmester” Számítógéppel segített olvasásfejlesztés. Csengőszó. XII. évf. 3-4.


2004: Sejtes Györgyi - Kocsor András: A „BeszédMester” adatbázis-specifikációja. Alkalmazott Nyelvtudomány. 4. évf. 1.sz. 57-79.


2004: Paczolay Dénes - Kocsor András - Sejtes Györgyi - Hégely Gábor: A „Beszédmester” csomag bemutatása: informatikai és nyelvi aspektusok. Alkalmazott Nyelvtudomány. 2004. 4. évf. 1.sz. 81-91.


2004: Sejtes Györgyi - Kocsor András: Innováció az olvasásfejlesztésben és beszédjavítás-terápiában: a „Beszédmester”, Multimédia az oktatásban, 195-201.


2004: Gyula Zsigri - András Kocsor - László Tóth - Györgyi Sejtes: Phonetic Level Annotation and Segmentation of Hungarian Speech Databases Acta Cybernetica


2004: Zsigri Gyula - Tóth László - Kocsor András - Sejtes Györgyi: Az automata és kézi szegmentálás ejtésvariációk okozta problémái. II. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia kötete 327-334.


2005: Bácsi János – Sejtes Györgyi – Bogyó Katalin – Kocsor András: Barát vagy ellenség? Számítógéppel segített olvasásfejlesztés. 11. Multimédia az oktatásban kötet, Budapest.


2005: Kocsor András – Bácsi János – Mihalovics Jenő – Sejtes Györgyi: A Beszédmester: Számítógépes olvasásfejlesztés és beszédjavítás-terápia II. Egri Kiejtési konferenciakötet


2005: Zsigri Gyula – Paczolay Dénes – Sejtes Györgyi - Kocsor András: Akusztikus fonetikai adatbázis-kezelő nyelvészeknek és nyelvészhallgatóknak. III. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia kötete 439-442.


2005: János Bácsi – Györgyi Sejtes – András Kocsor: „Speechmaster” in action. Communication in a Shared World. 5th Eastern and Central European Regional Augmentative and Alternative Communication Conference. Bliss Alapítvány, Budapest. 22-24.


2006: Sejtes Györgyi: Tudástranszfer az anyanyelvtanításban (Lehetséges alternatíva a szemléletváltásra). Nyelv és nyelvtudomány. Baja. 26-50.


2006: Bácsi János – Sejtes Györgyi – Kerekes Judit – Lódiné Szabó Katalin: Számítógéppel segített olvasásfejlesztés. Játékos tanulás: „Beszédmester”. Szerk: Galgóczi László – Vass László: „A Word elszáll...”, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, 135-170.


2006: Sejtes Györgyi: „Kompetenciadivat” (lehetséges keretminta az anyanyelvi kompetencia fejlesztésére). Módszertani Közlemények, XLVI. évf. 2. szám, 41-49.


2006: Sejtes Györgyi: Tudástranszfer az anyanyelvtanításban (Lehetséges alternatíva a szemléletváltásra). Új Pedagógiai Szemle, LVI. évf. 6. szám, 15-26.


2006: Zs. Sejtes Györgyi: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szövegértés tanításának trükkjei. Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanárok III. Országos Módszertani Konferenciája, Konferenciakötet I., Szerk: dr. Gordon Győri János, 226-233.


2006: Cs. Bogyó Katalin – Zs. Sejtes Györgyi: Anyanyelv és informatika? A számítógép használata a nyelvtanórán. Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanárok III. Országos Módszertani Konferenciája, Konferenciakötet I., Szerk: dr. Gordon Győri János, 246-256.


2007: Sejtes Györgyi – Bácsi János – Kocsor András: Egy nem csak fonológiai adatbázis specifikációja, Ezerarcú lexikon, In.: Fóris Ágota-Tóth Szergej, Szombathely, 2007. 184-196.


2007: Sejtes Györgyi: „Kompetenciadivat” magyar szakos tanárjelölteknek, avagy lehetséges sztenderdek a szövegértés, szövegalkotás tanításához, Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanítók és -tanárok IV. Országos Módszertani Konferenciája, Konferenciakötet, Szekszárd, 40-45.


2009: Sejtes Györgyi: Kompetenciaalapú munkafüzet magyar nyelv és irodalomból 6. osztály Szövegértés, Maxim Kiadó


2009: Dr. Zsigriné Sejtes Györgyi: Kompetenciaalapú munkafüzet magyar nyelv és irodalomból 2-4-6-8. osztály, Szövegértés Tanári kézikönyv, Maxim Kiadó, Szeged www.maximkiado.hu


2009: Zs. Sejtes Györgyi: Mit? Kinek? Hogyan? Konfliktuskezeléssel a gyakorlóiskolában előforduló erőszak megelőzéséért. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest


2009: Sejtes Györgyi: Recenzió: Az interaktív tábla (CD-melléklettel) Aktívan? Interaktívan?! www.anyanyelv-pedagogia.hu


2009: Sejtes Györgyi: „Bátorság a tehetséghez” a szövegértés, szövegalkotás tanításában. Egyenlő esélyek?!?! Tehetség ... (pontok)! Gyakorlóiskolák V. Országos Módszertani Konferenciája, Konferenciakötet, Pécs, 279-287.


2009: Sejtes Györgyi: Didaktikai útmutató a szövegértési feladatlapok összeállításához, www. anyanyelv-pedagogia.hu 4. szám


2009: Bácsi János – Sejtes Györgyi: Beszédmester- bezédjavítás-terápiai és olvasásfejlesztő rendszer, „Tanulva tanítunk – az oktatás fejlesztéséért” XI. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia, Hajdúszoboszló, 292-298.


2010: Dr. Zsigriné Sejtes Györgyi: Kompetenciaalapú munkafüzet magyar nyelv és irodalomból 7. osztály Szövegértés, Maxim Kiadó, Szeged


2010: Sejtes Györgyi: A szövegértés, szövegalkotás tanítása tanórai keretben tanórán kívül A „Jugy(ú)jság” projekt „Ami kiállta az idő próbáját” Gyakorlóiskolák VI. Országos Módszertani Konferenciája, Debrecen, 129-137.


2011: Sejtes Györgyi: Az IKT bevezetésének intézményvezetői feladatai Anyanyelvi kompetencia Újszerű pedagógiai módszerek bevezetése, Vezetőknek, vezetőkről Educatio Társadalmii Szolgáltató Nonprofit Kft., 2011. 199-208.


2012: Dr. Zsigriné Sejtes Györgyi: Mit? Kinek? Hogyan? Miért? a szövegről, Vezetőtanítók és –tanárok VII. Országos Módszertani Konferenciája tanulmánykötet, Győr, 214-218.


2013: Zs. Sejtes Györgyi: Mit? Hogyan? – A szövegértés tanításáról magyar szakos tanárjelölteknek, Vzdelávanie, výskum a metodológia (Oktatás, kutatás és módszertan), International Research Institute, Komarno, 225-233.


2013: Zs. Sejtes Györgyi: Neveléstudományi és szakmódszetani konferencia, Anyanyelv-pedagógia 2013/1, http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/


2013: Zsigriné Sejtes Györgyi: A szövegtantól a hangtanig, Találkozások az anyanyelvi nevelésben konferencia tanulmánykötete, Pécs, http://nyelvtud.btk.pte.hu/hirek/111, 333-339.


2013: Zsigriné Sejtes Györgyi: A szövegértés, szövegalkotás tanításának egy konceptuális lehetősége a plusz 10 %-ban,  Kihívások a társadalomban, válaszok az iskolákban, Vezetőtanítók és –tanárok VIII. országos módszertani konferenciakötete, Szeged, 433-443.


2014:     Zs. Sejtes Györgyi: A szövegértési képesség fejlesztése az alkalmazás aspektusában

(funkcionális modellben, mintafeladatokkal), Vzdelávanie, výskum a metodológia (Oktatás, kutatás és módszertan), International Research Institute, Érsekújvár, Sokszínű pedagógiai kultúra III., 202-209.


2015:     Zsigriné Sejtes Györgyi: A szövegértési képesség fejlesztéséről nem csak magyar szakos tanárjelölteknek Találkozások az anyanyelvi nevelésben 2. Hagyomány és modernitás, Pécs, 167-172., http://nyelvtud.btk.pte.hu/sites/nyelvtud.btk.pte.hu/files/files/Oktatok/talk_v6.pdf


2015:    Zs. Sejtes Györgyi: Szövegelünk? Szövegeljünk!A szöveg fogalma a pedagógiai alkalmazás tükrében, International Research Institute, Komárno, Százarcú pedagógia, 3-10.


2015:    Zs. Sejtes Györgyi: Olvasni nehéz! (Metakogníció és szövegértési stratégia a Nemzeti alaptantervben), Módszertani Közlemények, LV. évfolyam 2015. 2. szám, 31-46.



2015: Zs. Sejtes Györgyi: A szövegértési stratégia lehetséges nyelvészeti elemei a pedagógiai alkalmazás dimenziójában. Pár beszéd a párbeszédről, konferenciakötet, Eger


2015: Hódi Ágnes–Adamikné Jászó Anna–Józsa Krisztián–Ostorics László–Zs. Sejtes Gyöngyi: Az olvasás-szövegértés alkalmazási dimenziójának online diagnosztikus értékelése in: Csapó Benő–Steklács János–Molnár Gyöngyvér szerk.: Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei,  Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, 105-190.


2016: Zs. Sejtes Györgyi: Metakogníció és szövegértési stratégia kerestetik a Kerettanterv (2012)  5–8. évfolyamán, Tanulás és fejlődés, IV.  Nevelés-tudományi és szakmódszertani konferencia tanulmányai, International Research Institute, Komarno, 101–109., http://www.irisro.org/pedagogia2016konfkotet/index.html


2016: Zs. Sejtes Györgyi: Egy szövegértési képességet fejlesztő folyamat tanulságai – Saját fejlesztésű taneszköz felhasználási lehetőségeinek mérésalapú, kritikai nézőpontú megközelítése XIV. Pedagógiai Értékelési Konferencia – PÉK Program – Előadás-összefoglalók Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Doktori Iskola. 51.

 

2016: Zs. Sejtes Györgyi: Egy szövegértési képességet fejlesztő folyamat tanulságai – Saját fejlesztésű taneszköz felhasználási lehetőségeinek mérésalapú, kritikai nézőpontú megközelítése. Módszertani Közlemények, LVI. évfolyam 2016. 2. szám, 17–31.


2016: Zs. Sejtes Györgyi: Olvasás = /   szövegértés? A olvasás-szövegértés fogalma interdiszciplináris megközelítésben. Szövegértés. Módszertani Közlemények, LVI. évfolyam 2016. 3. szám, 20–27.


2017: Zs. Sejtes Györgyi: A szövegértési képességfejlesztés alternatív megközelítési lehetősége  „top down” keretben mintafeladatokkal, in: Karlovicz János Tibor szerk.: Válogatott tanulmányok a pedagógiai elmélet és szakmódszertanok köréből, International Research Institute s.r.o. Komárno. 314–320.


2017: Zs. Sejtes Györgyi: „Tudós tanárok – tanár tudósok” konferencia. Fókuszban a tanulás és a tanítás értékelése. http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/index.php


2017: Zsigriné Sejtes Györgyi: A szabály az szabály?! A Kerettanterv (2012) anyanyelvi tananyagának alternatív megközelítési lehetősége (Szövegértés: 7–8. osztály), in: Medve Anna–Szabó Veronika sor. szerk., Prax Levente–Hoss Alexandra szerk.:Találkozások az anyanyelvi nevelésben 3. Szabályok és kivételek,Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Nyelvtudományi Tanszék Film-Virage Kulturális Egyesület kiadó, 237-243. http://nyelvtud.btk.pte.hu/sites/nyelvtud.btk.pte.hu/files/files/talalkozasok/talkk_v5.pdf


2017: Zs. Sejtes Györgyi: A szövegértési képességmérések tartalmi keretének alkalmazása a differenciálás támogatásával a fejlesztés folyamatában. in: Károly Krisztina – Homonnay Zoltán szerk.: Mérési és értékelési módszerek az oktatásban és a pedagógusképzésben. Diszciplínák tanítása – a tanítás diszciplínái 5. Mérési és értékelési módszerek az oktatásban és a pedagógusképzésben. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. 199–211.


2017: Zs. Sejtes Györgyi: Понимание текста как социально-педагогичецкая компетенция родного яэыка. Coциальная педагогика в России,  Н. 5 2017. Современное обраэование, Москва, 17–22.


2017: Zs. Sejtes Györgyi: A szöveggel kapcsolatos metanyelvi ismeretek mérési lehetőségei 8. osztályban. Módszertani Közlemények, LVII. évfolyam 2017. 3. szám, 26–35.


2017: Zs.  Sejtes Györgyi: Szövegnyelvészeti elemek a szövegértési képességfejlesztés aspektusában az alkalmazási dimenzió nézőpontjából. in: Balász Géza – Lengyel Klára szerk: Magyar szemiotikai tanulmányok 41–42, Új nézőpontok a magyar nyelv leírásában 6. ELTE, BTK, Robinco Nyomda, Budapest. 203–216.


2018: Zs.  Sejtes Györgyi: Szövegnyelvészeti elemek a szövegértési képességfejlesztés aspektusában az alkalmazási dimenzió nézőpontjából. in: Balász Géza – Lengyel Klára szerk.: Magyar Szemiotikai Tanulmányok 41-42, Új nézőpontok a magyar nyelv leírásában 6. ELTE, BTK, Robinco Nyomda, ISBN 978-615-5597-07-7 Budapest, 203–216.


2018: Zs. Sejtes Györgyi: Szövegről szövegre tanárjelölteknek kognitív, funkcionális, pragmatikai keretben. in: Karlovitz János Tibor szerk.: Elmélet és gyakorlat a neveléstudományok és szakmódszertanok köréből, International Research Institute s.r.o. Komárno. 242–248.


2018: Zs. Sejtes Györgyi: A nyelvi, metanyelvi tudatosság elemei a szövegértési képességfejlesztés folyamatában. in: Tódor Erika-Mária–Tankó Enikő–Dégi Zsuzsanna szerk. Nyelvi tájkép, nyelvi sokszínűség. Nyelvhasználati terek és nyelvi sokszínűség (II.), Scientia, Kolozsvár.


2018: Zs. Sejtes Györgyi: (Bartalis Boróka − Köllő Zsófia − Orbán Zsuzsa-Lilla − Pápai Barna − Szőcs Hedviga − Tamás Adél) Magyar nyelv és irodalom V. osztály. Modern Nyelvoktatás, XXIV. évfolyam 2018. 4. szám, 84-87.


2019: Zs. Sejtes Györgyi: Dinamikus szövegmodell, dinamikus fejlesztés! Egy szövegtani elmélet működése az osztálytermi gyakorlatban. in: Karlovicz János Tibor – Torgyik Judit szerk.: Szakmódszertani és más emberközpontú tanulmányok. International Research Institute s.r.o. Komárno. 97–104.


2019: Jancsákné Majzik Andrea–Zs. Sejtes Györgyi: KAP-tunk, hogy adjunk! Tanulni élmény? Módszertani Közlemények, LIX. évfolyam 2019. 1. szám, 23–37.


2019: Zs. Sejtes Györgyi: Szövegértés határok nélkül (A képességfejlesztés lehetséges nyelvészeti, pedagógiai aspektusai) Találkozások az anyanyelvi nevelésben 4. konferenciakötet, megjelenés alatt


2020: Zs. Sejtes Györgyi: Egy szövegértésképesség-fejlesztési folyamat keretei anyanyelv-pedagógiai nézőpontból (általános iskola 78. osztály). in: Karlovicz János Tibor szerk.: Reflexiók néhány magyarországi pedagógia-releváns kontextusra. International Research Institute s.r.o. Komárno. 159–165.


2020: Zsigriné Sejtes Györgyi Erzsébet: Dinamikus szövegtani modell a szövegértési képesség fejlesztésének és mérésének a szolgálatában Egy kognitív, funkcionális, pragmatikai keret alternatív alkalmazási lehetőségei az általános iskola 78. osztályában.

http://doktori.bibl.u-szeged.hu/10398/1/zs_sejtes_disszert%C3%A1ci%C3%B3.pdf


2020. Zs. Sejtes Györgyi: A Magyaróra folyóirat margójára. Anyanyelv-pedagógia.hu http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=853


2020:  Zs. Sejtes Györgyi: Bottom-up / top-down? / Bottom-up és top-down! Az olvasás-szövegértés pszicholingvisztikai megközelítése, lehetséges hatásai a fejlesztésre. in: Ludányi Zsófia – Jánk István – Domonkosi Ágnes (szerk.): A nyelv perspektívája az oktatásban. Válogatás a PeLiKon2018 oktatásnyelvészeti konferencia előadásaiból. Líceum Kiadó. Eger. 83–95.

http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/6746/1/PELIKON_teljes%20k%C3%B6tet.pdf


2020.     Zs. Sejtes Györgyi: Szövegértés határok nélkül (A képességfejlesztés lehetséges nyelvészeti, pedagógiai aspektusai). in: Hoss Alexandra – Viszket Anita: Találkozások az anyanyelvi nevelésben 4. Hasonlóságok és különbözőségek a nyelvben és az anyanyelvi nevelésben. PTE BTK Nyelvtudományi Tanszék Lingua Franca Csoport Pécs, 213–225.


2021:    Zs. Sejtes Györgyi:  „Szöveg az egész világ!” Szövegtípus, prototípus, fajta a fejlesztés aspektusában. in: Karlovicz János Tibor szerk.: Szakmódszertani és pedagógiai tanulmányok a világjárvány idején, International Research Institute s.r.o. Komárno. 307–316.


2022:Kádár Edit, Kocsis Ágnes, Szabó Veronika, Viszket Anita, Zs. Sejtes Györgyi: A kutatásalapú anyanyelvi nevelés. in: Jánk, István, H. Tomesz, Tímea, Domonkosi, Ágnes A digitális oktatás nyelvi dimenziói : Válogatás a PeLiKon2020 oktatásnyelvészeti konferencia kerekasztal-beszélgetéseiből és előadásaiból. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum. 6984.

http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/7559/1/PeLiKon2020%20online.pdf


2022:  Zs. Sejtes Györgyi: Amikor „működik” a metanyelv: A funkcionális nyelvszemlélet alkalmazási lehetősége a szövegértési képesség fejlesztésének folyamatában. in: Karlovicz János Tibor szerk.: Szakmódszertani és más pedagógiai tanulmányok n, International Research Institute s.r.o. Komárno. 79-89.


2023:Dr. Zs. Sejtes Györgyi: Szövegeljünk a tanórákon! Feladattípusok a szövegértési képesség fejlesztésének folyamatához. Gyakorló Iskolák XIV. Országos Módszertani Konferenciája kötet https://gyakorloiskolak.hu/wp-content/uploads/2023/02/konferencia_tanulmanyok_Debrecen_2022.pdf 87–97.


2023: Zs. Sejtes Györgyi: Anyanyelvi nevelés digitális eszközökkel. Anyanyelv-pedagógia.hu https://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=998


2023:    Zs. Sejtes Györgyi: Egy pedagógusok körében végzett, szöveggel kapcsolatos metanyelvitudás-mérés hozadéka a gyakorlat számára. in: Karlovicz János Tibor szerk.: Elméletek és ötletek a módszertani változáshoz, International Research Institute s.r.o. Komárno. 97–109.


2024: Zs. Sejtes Györgyi: Egy jó gyakorlat a szövegértési képesség fejlesztéséhez (műhelyfoglalkozás általános iskolai pedagógusoknak). in: Karlovicz János Tibor szerk.:Pedagógiai gondolkodásunk a konfliktusokkal terhelt világban. International Research Institute s.r.o. Marcelová. 73–86.


2024:Zs. Sejtes Györgyi: 2024:     A szófelhő is szöveg?! A WordArt és a Mentimeter alkalmazási lehetőségei magyarórán. in: Cs. Bogyó Katalin: 150 éve a pedagógusképzésért - A gyakorlóiskolák a digitális modernizáció és a fenntartható fejlődés útján

http://www.gyak.jgypk.u-szeged.hu/index.php?menu=pri&pid=gyisz