Zs. Sejtes Györgyi

 


Konferencia- és egyéb előadások



1989: Aphasic grammar. MTA Nyelvtudományi Intézet. Budapest


1995: Az NyKIT program az általános iskolában.  Magyartanárok Nyári Akadémiája. Szeged


1996: Az NyKIT program sajátosságai. Magyartanárok Nyári Akadémiája. Szeged


1997: A helyi tantervek kidolgozásának módszerei. Ped. Int. Szeged.


1997: Az NyKIT program és a nat. Magyartanárok Nyári Akadémiája. Szeged.


1998: Az NyKIT program a gyakorlatban. Magyartanárok Országos Konferenciája. Eger.


1999: A kommunikáció tanítása a magyarórán. Kecskeméti Drámapedagógiai Műhely.


2003: Egy nemcsak fonológiai adatbázis  specifikációja. MANYE – Győr.


2003: A számítógéppel segített olvasástanítás és beszédterápia adatbázisainak empirikus háttere.  A tanítás minősége és a megújuló módszertani kultúra konferencia. Szeged.


2003: Alternatív attitűd, alternatív program. Hagyományok és újítások a pedagógiában. Szeged.


2003: Új lehetőségek a magyartanításban: a számítógép használata a tanítás-tanulás folyamatában. Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanárok I. Országos Módszertani Konferenciája. Szeged.


2003: Hangátmenetek a beszédfelismerésben. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia. Szeged.


2004: Az anyanyelvtanítás módszertana (30 órás kurzus vezetése). Szabadka.


2004: „Beszédmester”. MANYE – Nyíregyháza.


2004: Innováció az olvasásfejlesztésben és a beszédjavítás-terápiában: a „Beszédmester”. Multimédia az oktatásban konferencia. Szeged, SZTE ÁOK Orvosi Informatikai Intézet.


2004: Nyári Akadémia, Szabadka. Kulcskompetenciák a magyartanításban.

  Nyelvészet és kommunikáció.

  Drámajátékok a nyelvtanórán

  A számítógép használata a nyelvtanórán.


2004: Mesék, mondák mítoszok és a számítógép. Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanítók I. Országos Módszertani Konferenciája. Baja.


2004: Nyerni vagy nem nyerni? Írni vagy nem írni? Pályázatírás dióhéjban. Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége. Igazgatói Tanácskozás


2004: Számítógéppel segített olvasásfejlesztés: „Beszédmester”. Csongrád Megyei Pedagógiai Intézet  „Rendezvényház”


2004: Irodalom és informatika? Irodalom és informatika!  Csongrád Megyei Pedagógiai Intézet „Rendezvényház”


2005: Orvosi „íródeák”. Latin szavak és szószerkezetek egy diktáló programban. MANYE XV.  Miskolc


2005: Barát vagy ellenség? Számítógéppel segített oktatás. MANYE XV. Miskolc


2005: Barát vagy ellenség? Számítógéppel segített olvasásfejlesztés. Multimédia az oktatásban 11. országos konferencia. Budapest.


2005: Nyári Akadémia, Szabadka.  A felzárkóztatástól a tehetségondozásig.
A kommunikáció elmélete és gyakorlata az anyanyelvtanításban. Szövegértés 1-2.
Az irodalomtanítás trükkjei (a XX. század irodalmához)


2005: Gépi tanulás és alkalmazása az olvasásfejlesztésben és a beszédjavítás-terápiában. II. Kiejtési Konferencia. Eger


2005: Szövegértés műhelygyakorlat (felső tagozat). Őszi szakmai nap. Budapest. ELTE.


2005: „Speechmaster” in action. Communication in a Shared World. 5 th Eastern and Central European Regional Augmentative and Alternative Communication Conference. Budapest


2006: Tudástranszfer az anyanyelvtanításban (Lehetséges alternatíva a szemléletváltásra). Baja


2006: Anyanyelvtanítás szemléletváltással. Zalaegerszeg. Zala Megyei Művelődési és Pedagógiai Intézet.


2006: A kompetenciaalapú oktatási programcsomagok alkalmazása – szövegértés – szövegalkotás programcsomag az 5-8. évfolyamon (30 óra SuliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht.)


2006: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szövegértés tanításának trükkjei. Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanárok III. Országos Módszertani Konferenciája, Budapest


2006: Anyanyelv és informatika? A számítógép használata a nyelvtanórán. Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanárok III. Országos Módszertani Konferenciája, Budapest


2006: A kritikai gondolkodás fejlesztésének lehetőségei a szövegértés-szövegalkotás tanításában. Mestersége: tanító Tanítók IV. Országos Szakmai Tanácskozása, Szeged


2006: Beszédmester I-II. „ Kommunikációkutatás 2006, Szeged


2007: „Beszédmester”- számítógéppel segített olvasásfejlesztés és beszédjavítás-terápia, III. Gyermeknevelési konferecia – Globalizált szélsőségek, Siklós


2007: Mit? Kinek? Hogyan? A kompetenciaalapú oktatás a gyakorlatban SZTE JGYPK Tudományos és  művészeti műhelyei, Szeged


2007: Innováció az olvasásfejlesztésben  (számítógéppel segített szövegértés-fejlesztés), MANYE XVII. Siófok


2007: Nyári Akadémia, Szabadka. Az „álombeosztott” kompetenciái.

                A szövegértés tanításának trükkjei.


2007: Fókuszban a szövegértés; nyelvi nevelés az általános iskolában. Nevelési Konferencia, Makó


2007: Sztenderdek nemcsak magyar szakos tanárjelölteknek III. Szakmódszertani Tanácskozás MTA   Szakmódszertani Albizottsága, Budapest


2007: „Kompetenciadivat” magyar szakos tanárjelölteknek, avagy lehetséges sztenderdek a szövegértés, szövegalkotás tanításához, Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanítók és -tanárok IV. Országos Módszertani Konferenciája, Szekszárd


2007: Az anyanyelvi nevelés lehetőségei a közoktatásban. Kerekasztal a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából, MTA Nyelvtudományi Intézet, Budapest


2007: „Kompetenciadivat” vagy társadalmi elvárás? HEFOP 3.1.3. Szegedi Kistérség Többcélú társulása, Szeged, Biológiakutató Központ


2007: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szövegértés tanításának trükkjei, HEFOP 3.1.3. Szegedi Kistérség Többcélú társulása, Szeged, Biológiakutató Központ


2007: Kompetens szövegértés – Szövegértés kooperatív technikákkal. VIII. Makói Pedagógiai Konferencia


2007: „Az anyanyelvi nevelés lehetőségei a közoktatásban” MTA, Nyelvtudományi Intézet, Budapest


2008: „Kompetenciadivat” avagy jó gyakorlat a HEFOP 3.1.3-as pályázat kapcsán, Szeged


2008: A szövegértés elmélete és gyakorlata, Közoktatási Konferencia, Szabadka.


2008: Szövegértési technikák tanítása „Nyitnikék” Hogyan tovább kompetenciaalapú oktatás? Mórahalom


2008: Kompetenciaalapon az olvasástechnikától a szövegértésig. Tudástranszfer az anyanyelvtanításban. MTA, Nyelvtudományi Munkabizottság, ELTE, Budapest


2008: Kompetenciadivat vagy élethosszig tartó tanulás Az élethosszig tartó tanulás tendenciái a Dél-alföldi Régióban konferencia, Békéscsaba


2008: „Kompetenciadivat” vagy egy lehetséges alternatíva a szemléletváltásra, Fizikatanári Ankét, Gyula


2008: Szövegelünk? Szövegeljünk!” A szövegértés és a szövegalkotás tanítása grammatikai megközelítésben

A motiváció ereje konferencia – Motiváció a hatékony tanulásért és tanításért, Budapesti Európai Ifjúsági  Központ


2009: TÁMOP 3.1.4. Projektindító, Pomáz


2009: Beszédmester- bezédjavítás-terápiai és olvasásfejlesztő rendszer, „Tanulva tanítunk – az oktatás fejlesztéséért” XI. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia, Hajdúszoboszló


2009: „Bátorság a tehetséghez” a szövegértés, szövegalkotás tanításában.  Egyenlő esélyek?!?! Tehetség … (pontok)! Gyakorlóiskolák V. Országos Módszertani Konferenciája, Pécs.


2009: Innováció az olvasásfejlesztésben és a beszédjavítás-terápiában: a „Beszédmester” Anyanyelv-pedagógiai konferencia, Budapest


2010: A szövegértés, szövegalkotás tanítása tanórai keretben tanórán kívül A „Jugy(ú)jság” projekt

„Ami kiállta az idő próbáját” Gyakorlóiskolák VI. Országos Módszertani Konferenciája, Debrecen


2010: Kompetencia alapú oktatás, mentorképzés, osztályfőnöki munka, humán erdei iskola, IKT, Öko-program Gyakorlóiskolák VI. Országos Módszertani Konferenciája, Debrecen


2010: Együtt könnyebb! Szülők, nevelők a gyermekekért Mire jó az iskola? Tempus Közalapítvány Szeged


2010: „Digitális tananyagok és használatuk a szövegértés kompetenciaterületen című műhelyfoglalkozás       megtartása   Homokháti Iskolaszövetség, Mórahalom


2010: Jó gyakorlatok a Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolában – különös tekintettel a szövegértés-szövegalkotás tanítására, Szeged


2011: Ami az anyanyelvkönyvekből kimaradt… II. Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia, ELTE-  BTK, Budapest


2012: Mit? Kinek? Hogyan? Miért? a szövegről, Vezetőtanítók- és tanárok VII. Országos Módszertani Konferenciája,  Győr, 2012. október 12-13.


2013: Mit? Hogyan? – A szövegértés tanításáról magyar szakos tanárjelölteknek, Vzdelávanie, výskum a metodológia (Oktatás, kutatás és módszertan), International Research Institute, Komarno.2013. január 7-8.


2013: A szövegtantól a hangtanig, Találkozások az anyanyelvi nevelésben konferencia, Pécs, 2013. április 22.


2013: A szövegértés, szövegalkotás tanításának egy konceptuális lehetősége a plusz 10 %-ban, Kihívások a társadalomban, válaszok az iskolákban Vezetőtanítók és –tanárok VIII. országos módszertani nkonferenciája


2013: Szövegértés:  „Top-down!”- a fejlesztés lehetséges tartalmi és fogalmi kerete, III. Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia, ELTE-  BTK, Budapest


2014: Zs. Sejtes Györgyi: A szövegértési képesség fejlesztése az alkalmazás aspektusában

(funkcionális modellben, mintafeladatokkal), Vzdelávanie, výskum a metodológia (Oktatás, kutatás és módszertan), International Research Institute, Érsekújvár


2014: A modern kommunikációelméleti modellek elemei az anyanyelvi kompetencia- fejlesztés gyakorlatában,

Tartalom és forma Weöres Sándor költészetében

Mi a csokoládé? Az ördög csábítása vagy művészet?

XVIII.  Szabadkai Nyári Akadémia, augusztus 12.


2014: A funkcionális szemléletű anyanyelvtanítás gyakorlata, Szlovéniai pedagógusok továbbképzése Szegeden, augusztus 25.


2015: Szövegelünk? Szövegeljünk!A szöveg fogalma a pedagógiai alkalmazás tükrében, International Research Institute, január 12-14.


2015: Pedagógusok minősítése és értékelése, Szentes, február 04.


2015: A szövegértési képesség fejlesztéséről nem csak magyar szakos tanárjelölteknek , Nyelvek-célok-stratégiák: fókuszban az osztatlan  tanárképzés, SZTE, febr. 20.


2015: A szövegértési stratégia elemei a pedagógiai alkalmazás tükrében, Pár beszéd a párbeszédről, Eger, márc. 06.


2015: A szövegértési képesség fejlesztési lehetőségei: Bottom-up vagy Top-down? Fábiánsebestyén, augusztus 25. TÁMOP-4.1.2/B


2015: Olvasni nehéz! Metakogníció és szövegértési stratégia a Nemzeti alaptantervben, Vezető pedagógusok és szakmódszertanosok országos módszertani konferenciája, Szeged, október 9-10.”Mentor(h)áló 2.0 Program” TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0008


2015: A kutatótanári programtervek hasznosulása az intézményben, a köznevelésben I. "ÉLET-PÁLYA-UTAK"  az Oktatási Hivatal által szervezett országos konferencia, Budapest, november 14. TÁMOP-3.1.5/12-2012-0001 Oktatási Hivatal kiemelt uniós projekt


2016: Metakogníció és szövegértési stratégia kerestetik a Kerettanterv (2012)  5-8. évfolyamán, IV.  Nevelés-tudományi és szakmódszertani konferencia, Stúrovo (Párkány),  február 21-23.


2016: A kutató- és mesterpedagógusi programtervek hasznosulása az intézményben, a köznevelésben - Szövegelünk? Szövegeljünk! Tanári kompetenciaelemek kidolgozása a 13-14 éves tanulók szövegértési képességének fejlesztéséhez Intézményi kutató- és mesterprogramok bemutatása a SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolájában, Szeged, február 29.


2016: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szöveg fogalma funkcionális nyelvészeti megközelítésben, a szövegértési képesség aspektusában Eötvös Kollégium Nyelvészeti műhely Szeged, április13.


2016: A reflektivitás szerepe a professzionalizálódás folyamatában A reflektivitás fejlesztésének módszerei Kodolányi János Főiskola Oktatásszervezési Központja, Orosháza, április 16.


2016: Egy szövegértési képességet fejlesztő folyamat tanulságai – Saját fejlesztésű taneszköz felhasználási lehetőségeinek mérésalapú, kritikai nézőpontú megközelítése XIV. Pedagógiai Értékelési Konferencia - PÉK 2016. április 21-23. Szeged


2016: A szabály az szabály?! A Kerettanterv (2012) anyanyelvi tananyagának alternatív megközelítési lehetősége  (Szövegértés: 7-8. osztály)Találkozások az anyanyelvi nevelésben 3. Szabályok és kivételek  Pécs, 2016. június 27–28.


2016: Szövegelünk? Szövegeljünk! Mitől szöveg a szöveg? Kutatók éjszakája, SZTE BTK Magyar Nyelvészeti Tanszék, Szeged, szeptember 30.


2016: A reflektivitás szerepe a professzionalizálódás folyamatában A reflektivitás fejlesztésének módszerei Kodolányi János Főiskola Oktatásszervezési Központja, Orosháza, október 1.


2016: Olvasás = / ≠ szövegértés? A olvasás-szövegértés fogalma interdiszciplináris megközelítésben Vezető pedagógusok és szakmódszertanosok országos módszertani konferenciája, Szekszárd, október 14.


2016: Olvasás = / ≠ szövegértés? A olvasás-szövegértés fogalma interdiszciplináris megközelítésben,  Őszi nevelési értekezlet: Intézményi innováció a SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolájában, Szeged,  november 7.


2016: A szövegértési képességmérések tartalmi keretének alkalmazása a diagnosztikus és a fejlesztő értékelés támogatásával a fejlesztés folyamatában (Osztálytermi gyakorlat, 7. osztály), Tudós tanárok - tanár tudósok konferencia,ELTE , Budapest, november 8-9.


2016: Szövegnyelvészeti elemek a szövegértési képességfejlesztés aspektusában az alkalmazási dimenzió nézőpontjából, Grammatika és oktatás – időszerű kérdések, Új nézőpontok a magyar nyelv leírásában 6. ELTE, Budapest, november 24-25.


2017: A szövegértési képességfejlesztés alternatív megközelítési lehetősége  „top down” keretben mintafeladatokkal, International Research Institute s.r.o. Stúrovo, Szlovákia, január 15-16.


2017: Szövegelünk? Szövegeljünk! Mitől szöveg a szöveg? Németh László Gimnázium, Hódmezővásárhely, március 28.


2017: Együtt könnyebb! a művészeti iskolában is, Összművészeti konferencia, ELTE Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Szombathely, április 7.


2017: Méréseredmények az anyanyelvi nevelés szolgálatában (Szövegértés – 7. osztály) „Diverzitás a hazai és nemzetközi neveléstudományi kutatásokban és a pedagógiai gyakorlatban” X. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia. Sopron, április 27.


2017: A nyelvi, metanyelvi tudatosság elemei a szövegértési képességfejlesztés folyamatában . „Nyelvi tájkép, nyelvi sokszínűség”. Sapientia EMTE Csíkszeredai Karának Humántudományok Tanszéke és az MTA Nyelvtudományi Intézete, Csíkszereda, szeptember 22-23.


2017: Szöveg határok nélkül (Olvasás = / ≠ szövegértés?). Kutatók éjszakája, SZTE BTK Magyar Nyelvészeti Tanszék, Szeged, szeptember 29.


2017: Szöveg határok nélkül a tanárképzésben. A pedagógusképzés múltja, jelene és jövője, Esztergom, november 10.


2018: Szövegről szövegre tanárjelölteknek kognitív, funkcionális, pragmatikai keretben. VI. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Párkány (Stúrovo),  január 14-15.


2018: Szövegelünk? Szövegeljünk! Tanári kompetenciaelemek kidolgozása a 13-14 éves tanulók szövegértési képességének fejlesztéséhez.  SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolája, április 4.


2018: Mit? Miért? Hogyan?A szövegértési képesség fejlesztésének lehetőségei a 2017-2018. tanév 8. évfolyam méréseredményeinek a tükrében. Tabán általános iskola, Szeged, április 23.


2018: Szövegelünk? Szövegeljünk! Mitől szöveg a szöveg? Bethlen Gábor Református Gimnázium, Hódmezővásárhely, november 27.


2018: Bottom-up? / Top-down? / Bottom-up? és Top-down? Az olvasás, szövegértés pszicholingvisztikai megközelítése fókuszban a fejlesztés lehetőségeivel. PeLiKon ‒ Eger, A nyelv perspektívája az oktatásban konferencia, november 15-16.


2019: Dinamikus szövegmodell, dinamikus fejlesztés! Egy szövegtani elmélet működése az osztálytermi gyakorlatban. VII. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia, International Research Institute s.r.o. Štúrovo, Szlovákia, január 22-24.


2019: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szöveg fogalma funkcionális nyelvészeti megközelítésben, a szövegértési képesség aspektusában. SZTE Nyelvészeti műhely, március 6.

 

2019: Találkozások a szövegértési képességfejlesztésben. Mester- és kutatótanárok konferenciája. ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola, Budapest, március 30.


2019: Szövegértés határok nélkül (A képességfejlesztés lehetséges nyelvészeti, pedagógiai aspektusai) Találkozások az anyanyelvi nevelésben 4. konferencia, Pécs, június 17–18.


2019: Amikor az anyanyelv idegen nyelv 4 + 2 „K” Kutatók éjszakája, SZTE BTK Magyar Nyelvészeti Tanszék, Szeged, szeptember 27.


2019: Dinamikus szövegtani modell a szövegértési képességfejlesztés és -mérés szolgálatában Egy kognitív, funkcionális, pragmatikai keret alternatív alkalmazási lehetőségei az általános iskola 7-8. osztályában című doktori disszertáció műhelyvitája, SZTE Elméleti Nyelvészeti Doktori Iskola, Szeged, december 12.


2020: Egy szövegértésképesség-fejlesztési folyamat keretei anyanyelv-pedagógiai nézőpontból (általános iskola 78. osztály) VIII. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia, International Research Institute s.r.o. Štúrovo, Szlovákia, január 07–09.


2020: A kutatásalapú anyanyelvi nevelés  – kerekasztal-beszélgetés. A digitális oktatás nyelvi dimenziói című PeLI Oktatásnyelvészeti Kutatócsoport –online oktatásnyelvészeti konferencia november 6–7.


2020: Szövegről szövegre az általános iskolai szövegértési képességfejlesztés szolgálatában (tankönyv- és program-független keretben) – jó gyakorlat bemutatása. Őszi Pedagógiai Napok 2020. online konferencia Oktatási Hivatal.


2021:„Szöveg az egész világ!” Szövegtípus, prototípus, fajta a fejlesztés aspektusában. IX. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia, International Research Institute s.r.o., Štúrovo, Szlovákia január 19.


2021:Szövegről szövegre - Az általános iskolai szövegértés a képességfejlesztés szolgálatában. Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium, Általános Iskola XXVII. továbbképzési nap március 31. online műhelygyakorlat


2021:A szó elszáll, az írás megmarad?! Szövegértés szóban és írásban Kutatók éjszakája, SZTE BTK Magyar Nyelvészeti Tanszék, Szeged, szeptember 24.


2021:  Szövegről szövegre! A tanulás támogatása dinamikus szövegtani megközelítésben. VII. Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia. Tanulástámogató anyanyelvi nevelés. november 27. online, a Microsoft Teams felületén keresztül


2022:    Amikor „működik” a metanyelv A funkcionális nyelvszemlélet alkalmazási lehetősége a szövegértési képesség fejlesztésének folyamatában. X. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia International Research Institute s.r.o.  január 14-16.online


2022:    Szövegeljünk! A szövegértési képességfejlesztés lehetséges iránya 13 éves kortól Bázisintézményi „Jó gyakorlatok” programsorozat Szegedi Pedagógiai Oktatási Központ, 2022. március 24.


2022:Anyanyelvi nevelés digitális eszközökkel online workshop moderálása  Magyar Nyelvtudományi Társaság Magyartanári Tagozat Szemere Gyula anyanyelv-pedagógiai kutatócsoport április 27.


2022:Sző, fon, nem takács. Szöveg?! műhelymunka vezetése Kecskeméti Corvin Mátyás Általános Iskola továbbképzése május 17.


2022:     Miért? Ki? Mit? Hogyan? a szövegértésiképesség-fejlesztés szolgálatában a JuGyu-ban. Nevelőtestületi előadás, augusztus 30.


2022:Szövegeljünk a tanórákon! Feladattípusok a szövegértési képesség fejlesztésének folyamatához. Gyakorló Iskolák XIV. Országos Módszertani Konferenciája. Debrecen, szeptember 23-24.

2022:   "Téma és variációk" Építkezés izgalmakkal. Kutatók éjszakája. SZTE BTK, Magyar Nyelvészeti Tanszék, szeptember 30.


2022:     Ki? Mit? Miért? Hogyan? a szövegértésiképesség-fejlesztés szolgálatában a JuGyu-ban. 1. Bázisintézményi „Jó gyakorlatok” Szegedi Pedagógiai Oktatási Központ programsorozat 2022. Szeged, október 27.


2022: Ki? Mit? Miért? Hogyan? a szövegértésiképesség-fejlesztés szolgálatában a JuGyu-ban. 2. Nevelőtestületi plenáris előadás és a Ki? Mikor? Hogyan?- a fejlesztés lehetséges irányai „tantárgyspecifikus olvasás, olvasás mint össztantárgyi feladat” 3 db műhelygyakorlat munkaközösségeknek,  Szeged, november 07.


2023: Egy pedagógusok körében végzett, szöveggel kapcsolatos metanyelvitudás-mérés hozadéka a gyakorlat számára XI. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia International Research Institute s.r.o. Marcelová, Szlovákia, január 13-15.


2023: A szövegértési képesség fejlesztési lehetőségeinek bővítése az osztálytermi gyakorlatban. Brüsszeli 1. számú Európai Iskola (École Européenne Bruxelles I) január 1920.


2023: Szövegről szövegre az általános iskolai szövegértési képességfejlesztés szolgálatában (tankönyv- és program-független keretben).  Bázisintézményi „Jó gyakorlatok” Szegedi Pedagógiai Oktatási Központ programsorozat. Szeged, március 23.


2023: Kerekasztal-beszélgetés vezetése és a Szövegtan és tanulás kurzus jó gyakorlat bemutatása Az anyanyelvi nevelés jó gyakorlatai címmel a 15 éve az anyanyelv-pedagógia szolgálatában című online konferencián, március 31.


2023: Az Olvasás, szövegértés és szövegalkotás különböző perspektívákból című  szekció  vezetése, a ’Téma és variációk” a grammatika és a pragmatika együttműködési lehetősége a szövegértésiképesség-fejlesztésben előadás tartása A PeLi III. oktatásnyelvészeti konferenciáján, A nyelv megújuló szerepe az oktatásban, április 20.


2023: A reflektivitás szerepe a professzionalizálódás folyamatában − A reflektivitás fejlesztésének módszerei. Mentornak lenni jó?! SZTE OMIK szakmai nap, szeptember 12.


2023: Mondd, te mit választanál? szövegértési stratégiák Shakespeare-től az Agymenőkig. Kutatók éjszakája. SZTE BTK, Magyar Nyelvészeti Tanszék, szeptember 29.


2023: Komplex infrastruktúra és eszközállomány-fejlesztés az SZTE és az ELTE gyakorlóiskoláiban. ELTE, Budapest, november 21.


2023: Komplex infrastruktúra és eszközállomány-fejlesztés az SZTE és az ELTE gyakorlóiskoláiban - SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolája. SZTE, Szeged, december 05.


2023: Válassz, hogy elkerüld a csapdákat! Szövegértési stratégiák a magyarórán kognitív pragmatikai keretben. VIII. Vályi András Anyanyelv-Pedagógiai konferencia A társas tanulás lehetőségei az anyanyelvi nevelésben. online december 9.


2024: Egy jó gyakorlat a szövegértési képesség fejlesztéséhez (műhelyfoglalkozás általános iskolai pedagógusoknak). XII Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia International Research Institute s.r.o. Marcelová, Szlovákia, január 12-13.


2024: A szófelhő is szöveg?! A WordArt és a Mentimeter alkalmazási lehetőségei magyarórán. Vezetőtanítók- és tanárok XV. országos módszertani konferenciája, Szeged, április 12-13.


2024: A szó elszáll? Nem, mert jó barátaink a szófelhők! Kutatók éjszakája. SZTE BTK, Magyar Nyelvészeti Tanszék, szeptember 27.




Díjak


Innovációs Nagydíj 2005. Kiemelt elismerés: Beszédtechnológia az olvasásfejlesztésben és a beszédjavítás-terápiában: „Beszédmester” (kutatócsoporti elismerés)


HUNGARODIDACT 2005 Arany díj a „Beszédmester” didaktikájáért és metodikájáért (kutatócsoporti elismerés)


Pro Juventute Kiváló Dolgozó kitüntetés 2012. Szeged, SZTE, JGYPK


Pedagógus Kutatói Pályadíj 2022. Budapest, MTA


Rektori Elismerő Oklevél 2023. Szeged, SZTE



Jelentősebb nyertes pályázatok, az azokban betöltött funkciók, feladatok:


1990: Az idegennyelv-oktatás fejlesztése - iskolai hangoskönyvtár létrehozása  (KÖFA) – pályázatírás,  megvalósítás


1992: „Játsszunk idegen nyelven” (KÖFA) – pályázatírás,  megvalósítás


1993: A  tanórai és tanórán kívüli idegennyelv -oktatás lehetőségei (ROK) – pályázatírás,  megvalósítás


1994: Továbbképzés nyelvtanároknak (KÖFA) – pályázatírás,  megvalósítás


1997: A Nyelvtan-Kommunikáció-Irodalom Tizenéveseknek program továbbképzési lehetőségei (KOMA)


1999: Erdei iskola program  (KAC H- keret) – pályázatírás,  megvalósítás

Erdei iskola program  (KAC) – pályázatírás,  megvalósítás

Alternatív pedagógusképzés támogatása  (Soros) – pályázatírás,  megvalósítás


2001: Beszédmester-IKTA  – pályázatírás, kutatásfejlesztés, szakmai megvalósítás


2003: Elektronikus információhordozók az általános iskolai 5-6.osztályos irodalomtanításban

KOMA XLVIII. – pályázatírás,  szakmai megvalósítás


2006: HEFOP 3.1.3. Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra – szakmai vezetőként pályázatírás,  az intézményi innovációs tevékenység koordinálása, megvalósítás, a fenntarthatóság biztosítása;   elnyert támogatás: 72 000 euró (18 000 000 Ft)


2008: Pályázat kiegészítő normatívára (alapfokú művészetoktatás) – pályázatírás,  megvalósítás


2009: HEFOP 3.1.3./B Eszközvásárlás – projektmenedzserként pályázatírás,  megvalósítás , elnyert támogatás: 9 000 000 Ft)


2009: KÖZOKA Művészetoktatás – pályázatírás,  megvalósítás


2009: TÁMOP 3.1.4. A Szegedi Tudományegyetem gyakorlóiskoláinak felkészítése a kompetenciaalapú oktatásra – projektmenedzserként pályázatírás, a négy gyakorlóiskola munkájának koordinálása megvalósítás, kutatás a kompetenciaalapú oktatás pedagógiája témakörben (iskolai innováció, szövegértési kompetencia) 9 publikáció megjelentetése Lásd: publikációs lista 2009-2010., a fenntarthatóság biztosítása; elnyert támogatás:  98 000 000 Ft


2009: TÁMOP 3.1.5. Szaktanárok mentorszerepben a SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolájában,   Alapfokú Művészetoktatási Intézményében és Napközi Otthonos Óvodájában – projektmenedzserként pályázatírás, intézményi mentorálási stratégia kidolgozása, megvalósítás, a fenntarthatóság biztosítása; elnyert támogatás:  19.831.430 Ft


2010: TIOP 1.1.1-07 „Informatikai infrastruktúrafejlesztés a  SZTE közoktatási intézményeiben” – projektmenedzserként pályázatírás, intézményi informatikai stratégiai terv készítése, megvalósítás, a fenntarthatóság biztosítása; elnyert támogatás: 56 650 450 Ft


2010: TIOP 1.1.1-09 „Gyakorlóiskolák a mindennapok IKT gyakorlatáért Szegeden” – projektmenedzserként pályázatírás, a négy gyakorlóiskola munkájának koordinálása megvalósítás, a fenntarthatóság biztosítása; elnyert támogatás: 51 365 350 Ft


2011: TÁMOP 3.1.7. “Gyakorlatban gyakorlattal a SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolájának referenciaintézményi pályázata – projektmenedzserként pályázatírás, megvalósítás:

-Intézményi fejlesztési stratégia kidolgozása

-Referenciaintézményi SZMSZ összeállítása

  1. -Referenciaintézményi portfólió elkészítése elnyert támogatás: 6 000 000 Ft


2011: Határtalanul pályázat "Erdélyi nagy erdőt végigbarangoltam" pályázatírás, megvalósítás; elnyert támogatás: 1 975 848 Ft


2012: TIOP 1.2.3. “Tudásforrás” IKT-eszközökkel könyvtárfejlesztés 1-12. évfolyamig a SZTE gyakorlóiskoláiban – projektmenedzserként pályázatírás,  megvalósítás, a fenntarthatóság biztosítása: 7 999 549 Ft


2013: Határtalanul pályázat - pályázatírás,  megvalósítás, elnyert támogatás: 1 959 000 Ft


2013: Határtalanul pályázat - pályázatírás,  megvalósítás, elnyert támogatás: 1 959 000 Ft


2015: Határtalanul pályázat – pályázatírás, megvalósítás : 2 158 000 Ft


2016: Határtalanul pályázat – pályázatírás, megvalósítás: 1 940 000 Ft


2017: Határtalanul pályázat – pályázatírás, megvalósítás: 4 489 360 Ft


2017: EFOP-3.2.3-17 Digitális környezet a köznevelésben


2017: EFOP-4.1.3-17 a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti             Iskolája, Napközi Otthonos Óvodája Tanulást segítő tereinek infrastrukturális fejlesztése


2018: Határtalanul pályázat – pályázatírás, megvalósítás: 4 800 000 Ft


2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001 Komplex alapprogram bevezetése koordinátorként részvétel az iskolai bevezetésben, képzőként, mentorként részvétel az országos megvalósításban


2019: Határtalanul pályázat – pályázatírás, megvalósítás: 4 800 000 Ft


2020: Határtalanul pályázat – pályázatírás, megvalósítás: 5 993 700 Ft