SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM
MAGYAR NYELVÉSZETI TANSZÉK
SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM
MAGYAR NYELVÉSZETI TANSZÉK
Zs. Sejtes Györgyi
Szakmai önéletrajz
2020. május 25. PhD egyéni eljárás keretében summa cum laude minősítéssel szerzett doktori fokozat a Szegedi Tudományegyetem Elméleti Nyelvészeti Doktori Iskolájában A disszertáció címe: Dinamikus szövegtani modell a szövegértési képességfejlesztés és -mérés szolgálatában Egy kognitív, funkcionális, pragmatikai keret alternatív alkalmazási lehetőségei az általános iskola 7-8. osztályában
Munkahelyek, szakmai tapasztalat
•Időtartam (-tól -ig): 2001-
•Munkáltató neve és címe: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolája, Napközi Otthonos Óvodája, 6725 Szeged, Boldogasszony sgt. 8.
•Tevékenység típusa, ágazat: gyakorló általános és alapfokú művészeti iskola
•Foglalkozás, beosztás: kutatótanár, magyar szakos szakvezető tanár, igazgató
•Főbb tevékenységek és feladatkörök:
- az összetett intézmény (gyakorlóóvoda, gyakorló általános és alapfokú művészeti iskola szervezése, működtetése, irányítása
- tanügy-igazgatási feladatok végzése (pedagógiai program, SZMSZ, egyéb iskolai dokumentumok összeállítása)
- az iskolai innovációs tevékenység koordinálása (szakmai projektek megvalósítása fenntartói és intézményi szinten)
- magyar szakos tanárjelöltek szakvezetése, mentorálása
-kapcsolattartás a partnerszervezetekkel (tanárképzés, működtetés)
2021-
intézményvezető
•Időtartam (-tól -ig): 2007-
•Munkáltató neve és címe: Szegedi Tudományegyetem Magyar Nyelvészeti Tanszék, 6722 Szeged Egyetem u. 2.
•Tevékenység típusa, ágazat: egyetemi oktatás
•Foglalkozás, beosztás: további jogviszonyban foglalkoztatott egyetemi tanársegéd
•Főbb tevékenységek és feladatkörök:
- Az anyanyelvtanítás elmélete és gyakorlata, Szövegtan és tanulás című kurzusok vezetése
- tanári szakdolgozatok, portfóliók témavezetése, értékelése
- magyar szakos tanárjelöltek felkészítése az országos tanítási versenyekre
- a tanszékhez kapcsolódó tanárképzés gyakorlati részének szervezése, tanítást kísérő szemináriumok tartása
- az osztatlan tanárképzéssel kapcsolatos anyagok elkészítése
- kutatómunka végzése szakmódszertani területen (szövegértés tanítása)
2021-
egyetemi adjunktus
•Időtartam (-tól -ig): 1996-2006.
•Munkáltató neve és címe: JATE Magyar Nyelvészeti Tanszék, 6722 Szeged, Egyetem u. 2.
•Tevékenység típusa, ágazat: egyetemi oktatás
•Foglalkozás, beosztás: további jogviszonyban foglalkoztatott egyetemi tanársegéd
•Főbb tevékenységek és feladatkörök:
- Az anyanyelvtanítás módszertana című kurzus tervezése, vezetése
-a tanszékhez kapcsolódó tanárképzés gyakorlati részének szervezése
•Időtartam (-tól -ig): 1987-2000.
•Munkáltató neve és címe: Tabán Általános Iskola, Szeged, Tabán u. 16.
•Tevékenység típusa, ágazat: közoktatási intézmény
•Foglalkozás, beosztás: igazgatóhelyettes
•Főbb tevékenységek és feladatkörök:
- az iskolai innovációs tevékenység koordinálása (pályázatírás)
- a humán, a művészeti, a természettudományi, matematikai és a számítástechnikai munkaközösség szakmai irányítása
- a minőségbiztosítás bevezetése és folyamatos megvalósítása
Oktatás és képzés
•Időtartam (-tól -ig)
•Oktatást/képzést nyújtó szervezet neve és típusa
•Érintett főbb tárgyak/készségek
•Elnyert képesítés megnevezése
•Országos besorolás szerinti szint
•Időtartam (-tól -ig)
•Oktatást/képzést nyújtó szervezet neve és típusa
•Érintett főbb tárgyak/készségek
•Elnyert képesítés megnevezése
•Országos besorolás szerinti szint
•Időtartam (-tól -ig)
•Oktatást/képzést nyújtó szervezet neve és típusa
•Érintett főbb tárgyak/készségek
•Elnyert képesítés megnevezése
•Országos besorolás szerinti szint
•Időtartam (-tól -ig)
•Oktatást/képzést nyújtó szervezet neve és típusa
•Érintett főbb tárgyak/készségek
•Elnyert képesítés megnevezése
•Országos besorolás szerinti szint
Egyéb képzések:
1990-1991: Angol nyelvvizsgára előkészítő tanfolyam (Megszerzett szint: középfokú „C” 02733/1991.)
1995:„Mosoly születik” (drámapedagógiai tanfolyam 7 x 2 óra)
1995: Summer University of Amsterdam: sign language
1995: “Mentálhygiénés műhelyek” alapképzés (130 órás, Dél-Alföldi Régió Kallódó Fiataljaiért Alapítvány)
1996: Tréning-asszisztensi képzés (90 órás, Dél-Alföldi Régió Kallódó Fiataljaiért Alapítvány)
1997: “Mentálhygiénés műhelyek” tréneri képzés (80 órás, Dél-Alföldi Régió Kallódó Fiataljaiért Alapítvány)
1999:Nyelvtan-Kommunikáció-Irodalom Tizenéveseknek (60 óra, Akkr., pedagógus-továbbképzési program, MTA, Nyelvtudományi Intézete, Budapest)
2000:Segítség a tanulási oktatási és kommunikációs akadályok leküzdéséhez (30 óra, Akkr., pedagógus-továbbképzési program, Alkalmazott Oktatástan Alapítvány, Budapest)
2000:Minőségbiztosítási, minőségirányítási rendszerek tervezésének folyamata az iskolában (30 óra pedagógus-továbbképzési program, OKKER, Oktatási, Kiadói és Kereskedelmi Kft., Budapest)
2006:A kompetenciaalapú oktatási programcsomagok alkalmazása – szövegértés – szövegalkotás programcsomag az 5-8. évfolyamon (30 óra, Akkr., Képzők képzése, SuliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht.)
2006:Mentorfelkészítés a kompetenciaalapú oktatási programcsomagok adaptálásának elősegítésére – szövegértés- szövegalkotás 5-8. évfolyam (30 órás, Akkr., Sulinova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kft.
2006:Projektmenedzsment ismeretek tréning jellegű továbbképzése közoktatási intézmény pedagógusai számára (30 órás, Akkr., Qualitas T&G Tanácsadó és Szolgáltató Kft., Szeged)
2006: A szövegértő olvasás fejlesztése, olvasási problémák kezelése (30 óra, Akkr., Képzők képzése suliNova Kht., Pilisborosjenő)
2007: Multikulturális tartalmak és interkulturális nevelés az iskolai kultúra és környezet átalakítása a tanulók egyenlő lehetőségeinek és aktív részvételének biztosítására (30 óra, Akkr., Paamon Oktatási és Szolgáltatási Bt.)
2007: SDT képzés (Sulinet Digitális Tudásbázis keretrendszerének, adatbázisának kezelése és felhasználása a tanítás-tanulás folyamatában) (30 órás, Akkr., Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete, Budapest)
2007: Számítógéppel támogatott tanítás lehetőségei a közoktatásban-az oktatás- irányításban és –szervezésben dolgozó (országos, regionális és önkormányzati szintű fenntartói, továbbá pedagógiai szolgáltatói és pedagógiai szakszolgáltatói) szakemberek továbbképzése (30 órás, Akkr., Suliszervíz Oktatási és Szakértői Iroda KFT. Pedagógiai Intézet, Debrecen)
2008: „Komplex szakértői helyzetelemzés és szakvélemény készítéséhez szükséges kompetenciák” (60 órás, Akkr., Educatio Kht.) Közoktatási Igazgatóság, Hálózatkoordinációs Iroda, Budapest
2008: Europäisches Lehrerfortbildungsseminar für Sculdirektorenlnnen Európai Továbbképző szeminárium iskolaigazgatók számára (30 óra)
2010: Intézményi folyamat-szaktanácsadó szerepe, feladatai az intézményfejlesztésben (60 óra, Akkr., Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.)
2010: A tehetséggondozás elmélete és gyakorlata a közoktatásban (Akkr., Tinta Kft.)
2011: Intézményi csoport felkészülése a felsőoktatási gyakorlóhely funkcióra
(8 órás, Educatio Kft.)
2011: Az oktatás jelenlegi helyzete-jövőképe ( 15 órás, Suliszerviz Kft.)
2012: Gyakorlatvezető mentortanár felkészítés (60 órás, Akkr., EKF Neveléstudományi Tanszék)
2012: Felkészítés a mentorálás mesterségére (30 órás, Akkr., Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft.)
2012: A referenciaintézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési szolgáltatásszervezési feltételrendszer kialakítása (30 órás, Akkr., Qalitas T&G Kft.)
2014: Képzők felkészítése az új tartalmi szabályozók megismerését támogató nevelőtestületi pedagógiai napok megtartására (Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 8 óra)
2014: Szaktanácsadók felkészítése a magyar nyelv és irodalom tantárgy tanításának fejlesztő célú támogatására (Oktatásfejlesztő Intézet 60 óra)
2014: Szakértők felkészítése a pedagógusminősítésre – blended továbbképzés 30 óra –(blended továbbképzés TÁMOP-3.1.5. Oktatási Hivatal 30 óra)
2014: Tanfelügyeleti szakértők felkészítése pedagógiai-szakmai ellenőrzésre –(blended továbbképzés TÁMOP-3.1.8. Oktatási Hivatal 30 óra)
2016: Találkozások az anyanyelvi nevelésben 3. Szabályok és kivételek Pécs, 2016. június 27–28. (10 óra)
2018: A tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés a gyakorlatban EFOP-3.4.3-16-2016-00014AP2_OKTIG_2_ (Szeged, 30 óra)
2018: Komplex alapprogram képzés EFOP-3.1.2-16-2016-00001 (Szeged, 10 óra)
2018: Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportokban EFOP-3.1.2-16-2016- 00001 (Szeged, 10 óra)
2018: SZTE Nyelvészeti Doktori Iskola Elméleti Nyelvészet Program
2023: Digitális kompetenciák fejlesztése az RRF-1.2.1 projektben OKT-FULL Tanácsadó Kft. (online, 30 óra)
2024: E-skola - IKT eszközök a tanórán 30 kreditpontos akkreditált pedagógus-továbbképzés (Vodafone Magyarország Alapítvány felnőttképző)
Köznevelés és felsőoktatás fejlesztésével kapcsolatos tevékenységek:
1992–1997: A Csongrád Megyei Pedagógiai Intézet továbbképzési tanfolyamán belül évente városi és megyei szintű bemutatóórákat, ill. ezek tapasztalatcseréinek vezetése
1997-2000: Tanulásirányítás mesterfokon- Az 1-6. osztályban tanítók kognitív és szociális kompetenciáinak fejlesztése a pedagógiai praxisban alkalmazható hatékony stratégiák, módszerek, eljárások szolgálatában című 120 órás képzések tartása
2000-től Szakértői munka: szakterületek: szaktárgyi oktatás, felnőttoktatás, DÖK- szervező, diákjogok, gyermek- és ifjúságvédelem Szakirányok: magyar nyelv és irodalom, pályázatírás az oktatásban.
2002-től A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége programjainak szervezése, a szakmai munka segítése, titkári teendők ellátása
2004-2006: A Csongrád Megyei Pedagógiai Szak- és Szakmai Szolgáltató Intézet szaktanácsadója. Szakterületek: általános iskolai nevelés-oktatás, középiskolai nevelés-oktatás; szaktárgyak: magyar nyelv és irodalom
2003-2006: a Beszédmester olvasástanítási és olvasásfejlesztési szoftver készítése, didaktika, ill. metodika írása
2003: Számítógépes tananyag készítése az irodalomórákhoz
2004-2007: Szaktanácsadás (Csongrád Megyei Pedagógiai Intézet)
2006-2008: A 2005. és 2006. 2007. évi EGT és a Norvég Finanszírozási Mechanizmusok pályázatainak szakértői bírálata
2006-2009: Felnőttképzés: tanfolyamok tartása:
- Szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterület 2 x 30 órás akkreditált képzés
- A szövegértő olvasás fejlesztése olvasási problémák kezelése 30 órás akkreditált képzés
2007-2011: Felnőttképzés: mentori tevékenység végzése: Szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterület
2007-2011: Felnőttképzés: Továbbképzés tartása a nem szakrendszerű oktatás megvalósítására 3 x 120 órás képzés tartása
2008: A Dél-alföldi régió komplex programmal segítendő leghátrányosabb helyzetű kistérségeiben térségi stratégiai tervezés, komplex felzárkóztató programok elkészítése részeként szakértői közreműködés biztosítása
2006-2009: A HEFOP 3.1.3. pályázathoz kapcsolódó projektmenedzseri feladatok ellátása, mentorálási tevékenység
2008-2009: A TÁMOP 3.1.4-hez kapcsolódó komplex helyzetelemzési tevékenység
2009-2010: A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar minőségfejlesztés tanár mesterszak képzésén a Folyamatos fejlesztés gyakorlata kurzus vezetése
2010-2012: Gyakorlatvezető mentor szakirányú továbbképzési szakon 3 kurzus vezetése (Szegedi Tudományegyetem JGYPK)
2010: Tanácsadói részvétel a „Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése a Dél-alföldi régióban” TÁMOP 3.2.2-08/A/2-2008-0003 jelű projektben
2010: A Nyomtatott és elektronikus információhordozók az általános iskolai szövegértés-szövegalkotás tanításában (tankönyv- és programfüggetlen keretben) című jó gyakorlat készítése, két külső intézménybe való adaptálása a referenciaintézményi pályázat keretében (TÁMOP-3.1.7.)
2012-2013: Felnőttképzés: Intézményi csoport felkészülése felsőoktatási gyakorlóhely funkció vállalására" továbbképzés tartása 3 iskolában (TÁMOP-3.1.7.)
2012-2013: Az Országos Kompetenciamérés tartalmi kereteinek fejlesztése, illetve bírálata (Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési és Értékelési Osztály TÁMOP-3.1.8 Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban kiemelt project, Budapest (Szövegértési tartalmi keret, szakmai lektorálás))
2014: Szakértők felkészítése a pedagógusminősítésre – blended továbbképzés tartása 30 óra –(TÁMOP-3.1.5. Oktatási Hivatal, 4-6. turnus képzés és vizsgáztatás, 7. turnus vizsgáztatás)
2014-2015: Tanfelügyeleti szakértők felkészítése pedagógiai-szakmai ellenőrzésre –blended továbbképzés tartása (TÁMOP-3.1.8. Oktatási Hivatal 30 óra, 4-6. turnus képzés és vizsgáztatás, 7-8. turnus vizsgáztatás)
2015: Az anyanyelvi kompetencia fejlesztésének lehetőségei IKT-eszközökkel, Módszerek a pedagóguskompetenciák tükrében (magyartanítás) című képzésen oktatói feladatok ellátása 5 órában
2015: Közlésformák a magyar nyelv- és irodalomórán 30 órás akkreditált képzéshez kötődő összegzés, támogató gyakorlatok vezetése a portfóliók elkészítéséhez
2016: Szakmódszertani alapozó kurzusok (általános és középiskolai) tantárgyleírásainak (Az anyanyelvtanítás elméleti alapjai, gyakorlata) elkészítése – osztatlan képzés
2017-től EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A pedagógusok módszertani felkészítése a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése érdekében munkacsoporti tevékenység (szakmai anyagok kidolgozása)
2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: Szövegértési képességfejlesztés fejlesztése című 10 órás képzés kidolgozása (Sárvári Erzsébet Tündével)
2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A mi szövegünk; szövegértési stratégiák nap mint nap (A tanulástechnika-fókuszú tanítás módszerei a szövegértési képességfejlesztésben) 30 órás képzés kidolgozása teammunkában csoportvezetőként
2018-tól Tréneri tevékenység a Komplex alapprogram 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
2018-tól Tréneri tevékenység a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportokban című 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
2019: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A szövegalkotás fortélyai (Meggyőzés, vita kreatív írás és előadó-készség fejlesztése és a tudatos médiafogyasztás) 30 órás képzés kidolgozása teammunkában
2019-tól Mentorálási tevékenység az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 számú projekt keretében a Dél-alföldi Régió intézményeiben
2020: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szövegértési képesség fejlesztésének lehetőségei az általános iskolában akkreditált pedagógusképzés kidolgozása, a képzői és résztvevői kézikönyvek elkészítése az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 projekt keretében (Sárvári Erzsébet Tündével)
2020-tól Tréneri tevékenység A tanulók komplex fejlesztése a végzettség nélküli iskolaelhagyás ellen Személyre szabott differenciálással a lemorzsolódás ellen című 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
2022: Javaslat kidolgozása a Szövegértési képesség és digitálisszöveg-értési képesség fejlesztése alprojekt tagjaira és a tevékenységekre (SZTE Kompetenciaközpont)
2022: Javaslat kidolgozása a Tanítási gyakorlatok (társas vagy egyéni tanítási gyakorlat partnerintézményben) (4-7. félév) megvalósításához (SZTE Tanárképző Központ)
2022: SZTE BTK Kari Nyelvészeti TDK: zsűrizés
2022: Szövegnyelvészet az iskolai oktatásban orientáció kidolgozása SZTE Nyelvtudományi Doktori Iskola Magyar Nyelvészet posztgraduális (PhD) program számára
2022: Helyesírási kurzus (20 órás) tartása a Hunnect Kft. dolgozói számára
2023: A szövegértési képesség fejlesztési lehetőségeinek bővítése az osztálytermi gyakorlatban című nemzetközi képzés tartása az École Européenne Bruxelles I-ben
2023: A XI. Országos anyanyelv-tanítási versenyen eredményes felkészítés (3.helyezés)
2024: A 150 éve a pedagógusképzésért – A gyakorlóiskolák a digitális modernizáció és a fenntartható fejlődés útján Gyakorlóiskolák igazgatói, valamint a Vezetőtanítók- és tanárok XV. országos módszertani konferenciájának szervezése
Egyéb tevékenységek:
2005-től: A SZTE BTK Magyar Nyelvészeti Tanszékén szakdolgozatok témavezetője 2005: 7 db, 2006: 8 db, 2007: 8 db, 2008: 2db, 2009: 6db, 2010: 9db, 2011: 5 db, 2012: 2 db, 2013: 1 db, 2014: 1 db, 2015: 1 db, 2016: 1db, 2017: 1 db, 2018: 1 db, 2019: 2 db, 2020: 1 db, 2021: 1 db, 2022 3 db, 2023: 1db, 2024: 2 db
2010-től: Tanár szakos hallgatók portfóliójának témavezetése, bírálata 2010: 9 db 2011: 5 db, 2012: 25 db, 2013: 3 db, 2014: 13 db, 2015: 18 db, 2016: 21 db, 2017: 6 db, 2018: 9 db, 2019: 6 db, 2020: 5 db, 2021: 3 db, 2022 4 db
2017-től: Nyelvészeti tárgyú tanulmányok lektorálása felkérés alapján
2018-tól: az Iskolakultúra folyóirat szerkesztőségi tagja
2021-től: A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetségének alelnöke
2021-től: A Gyakorlóiskola Szenes Adolf Alapítvány kuratóriumának az elnöke
2024-től: Az Anyanyelv-pedagógia online szakmai folyóirat Postaláda rovatának vezetése
Országos konferenciák szervezése:
2003: A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetségének keretén belül a Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanárok I. Országos Módszertani Konferenciája
2013: A Kihívások a társadalomban, válaszok az iskolákban című Vezetőtanítók és –tanárok VIII. országos módszertani konferenciájának és a Gyakorlóiskolák igazgatói konferenciájának szervezése
2015: „A fény éve nem fényévre” Vezető pedagógusok és szakmódszertanosok országos módszertani konferenciájának szervezése folyamatban
2019: Tavaszi Pedagógiai Napok szervezése a Dél-alföldi Régióban (POK)
2019: Szeged életünk színtere – a Gyakorlóiskolák Iskolaszövetségének országos gyermekprogramjának szervezése
Tanártovábbképzések tartása:
1992–1997: A Csongrád Megyei Pedagógiai Intézet továbbképzési tanfolyamán belül évente városi és megyei szintű bemutatóórákat, ill. ezek tapasztalatcseréinek vezetése
1997-2000: Tanulásirányítás mesterfokon- Az 1-6. osztályban tanítók kognitív és szociális kompetenciáinak fejlesztése a pedagógiai praxisban alkalmazható hatékony stratégiák, módszerek, eljárások szolgálatában című 120 órás képzések tartása
2006-2009: Szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterület 2 x 30 órás akkreditált képzés
A szövegértő olvasás fejlesztése olvasási problémák kezelése 30 órás akkreditált képzés
2007-2011: Továbbképzés tartása a nem szakrendszerű oktatás megvalósítására 3 x 120 órás képzés tartása
2009-2010: A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar minőségfejlesztés tanár mesterszak képzésén a Folyamatos fejlesztés gyakorlata kurzus vezetése
2010-2012: Gyakorlatvezető mentor szakirányú továbbképzési szakon 3 kurzus vezetése (Szegedi Tudományegyetem JGYPK)
2012-2013: Intézményi csoport felkészülése felsőoktatási gyakorlóhely funkció vállalására" továbbképzés tartása 3 iskolában (TÁMOP-3.1.7.)
2014-2015: Szakértők felkészítése a pedagógusminősítésre – blended továbbképzés tartása 30 óra –(TÁMOP-3.1.5. Oktatási Hivatal)
2014-2015: Tanfelügyeleti szakértők felkészítése pedagógiai-szakmai ellenőrzésre –blended továbbképzés tartása (TÁMOP-3.1.8. Oktatási Hivatal 30 óra)
2015: A neveléselmélet új irányzatai (SZTE JGYPK Nyelv- és beszédfejlesztő szakvizsgára felkészítő szak)
2015: Az anyanyelvi kompetencia fejlesztésének lehetőségei IKT-eszközökkel, Módszerek a pedagóguskompetenciák tükrében (magyartanítás) című képzésen oktatói feladatok ellátása 5 órában
2015: Közlésformák a magyar nyelv- és irodalomórán 30 órás akkreditált képzéshez kötődő összegzés, támogató gyakorlatok vezetése a portfóliók elkészítéséhez
2016: Szakmódszertani alapozó kurzusok (általános és középiskolai) tantárgyleírásainak (Az anyanyelvtanítás elméleti alapjai, gyakorlata) elkészítése – osztatlan képzés
2017-től EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A pedagógusok módszertani felkészítése a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése érdekében munkacsoporti tevékenység (szakmai anyagok kidolgozása)
2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: Szövegértési képességfejlesztés fejlesztése című 10 órás képzés kidolgozása (Sárvári Erzsébet Tündével)
2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A mi szövegünk; szövegértési stratégiák nap mint nap (A tanulástechnika-fókuszú tanítás módszerei a szövegértési képességfejlesztésben) 30 órás képzés kidolgozása teammunkában csoportvezetőként
2018-tól Tréneri tevékenység a Komplex alapprogram 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
2018-tól Tréneri tevékenység a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportokban című 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
2019: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A szövegalkotás fortélyai (Meggyőzés, vita kreatív írás és előadó-készség fejlesztése és a tudatos médiafogyasztás) 30 órás képzés kidolgozása teammunkában
2019-tól Mentorálási tevékenység az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 számú projekt keretében a Dél-alföldi Régió intézményeiben
2020: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szövegértési képesség fejlesztésének lehetőségei az általános iskolában akkreditált pedagógusképzés kidolgozása, a képzői és résztvevői kézikönyvek elkészítése az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 projekt keretében (Sárvári Erzsébet Tündével)
2020-tól Tréneri tevékenység A tanulók komplex fejlesztése a végzettség nélküli iskolaelhagyás ellen Személyre szabott differenciálással a lemorzsolódás ellen című 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
1983-1987.
Juhász Gyula Tanárképző Főiskola
pedagógia, pszichológia, magyar nyelvészet és világirodalom
általános iskolai tanári diploma (Oklevélszám: 587/1987)
főiskola
2003-2005.
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Tanárképző Főiskolai Kar
szervezetfejlesztés, tanügy-igazgatás, innováció
szakvizsgázott pedagógus közoktatási vezető
egyetem (Oklevélszám: 263/2005.)
1990-1995.
József Attila Tudományegyetem
általános és alkalmazott nyelvészet, számítógépes nyelvészet, algebra, tipológia, pragmatika, szemantikaelméletek
általános és alkalmazott nyelvészet szakos előadói diploma
egyetem (Oklevélszám: 329/1995)
1995-1997.
Szegedi Orvostudományi Egyetem Dél-Alföldi Régió Kallódó Fiataljaiért Alapítvány
videó-visszajelzésű önismeret, személyiségfejlesztés, csoportfolyamatok, szupervízió, serdülőkori szociális készségtréning, magatartáskorrekció
mentálhigiénés tréner
tanúsítvány