Zs. Sejtes Györgyi

 

Szakmai önéletrajz




2020. május 25. PhD egyéni eljárás keretében summa cum laude minősítéssel szerzett doktori fokozat a Szegedi Tudományegyetem Elméleti Nyelvészeti Doktori Iskolájában A disszertáció címe: Dinamikus szövegtani modell a szövegértési képességfejlesztés és -mérés szolgálatában Egy kognitív, funkcionális, pragmatikai keret alternatív alkalmazási lehetőségei az általános iskola 7-8. osztályában 


Munkahelyek, szakmai tapasztalat


  1. Időtartam (-tól -ig): 2001-

  2. Munkáltató neve és címe: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula  Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolája, Napközi Otthonos Óvodája, 6725 Szeged, Boldogasszony sgt. 8.

  3. Tevékenység típusa, ágazat: gyakorló általános és alapfokú művészeti iskola

  4. Foglalkozás, beosztás: kutatótanár, magyar szakos szakvezető tanár, igazgató

  5. Főbb tevékenységek és feladatkörök:

- az összetett intézmény (gyakorlóóvoda, gyakorló általános és alapfokú művészeti iskola szervezése, működtetése, irányítása

- tanügy-igazgatási feladatok végzése (pedagógiai program, SZMSZ, egyéb iskolai dokumentumok összeállítása)

- az iskolai innovációs tevékenység koordinálása (szakmai projektek megvalósítása fenntartói és intézményi szinten)

- magyar szakos  tanárjelöltek szakvezetése, mentorálása 

  1. -kapcsolattartás a partnerszervezetekkel (tanárképzés, működtetés)

                                2021-

                                intézményvezető



  1. Időtartam (-tól -ig): 2007-

  2. Munkáltató neve és címe: Szegedi Tudományegyetem Magyar Nyelvészeti Tanszék, 6722 Szeged Egyetem u. 2.       

  3. Tevékenység típusa, ágazat: egyetemi oktatás

  4. Foglalkozás, beosztás: további jogviszonyban foglalkoztatott egyetemi tanársegéd

  5. Főbb tevékenységek és feladatkörök:

- Az anyanyelvtanítás elmélete és gyakorlata, Szövegtan és tanulás című kurzusok vezetése

-  tanári szakdolgozatok, portfóliók témavezetése, értékelése

-  magyar szakos tanárjelöltek felkészítése az országos tanítási versenyekre

-  a tanszékhez kapcsolódó tanárképzés gyakorlati részének szervezése, tanítást kísérő szemináriumok tartása

-  az osztatlan tanárképzéssel kapcsolatos anyagok elkészítése

  1. - kutatómunka végzése szakmódszertani területen (szövegértés tanítása)

                                 2021-

                                 egyetemi adjunktus



  1. Időtartam (-tól -ig): 1996-2006.

  2. Munkáltató neve és címe: JATE Magyar Nyelvészeti Tanszék, 6722 Szeged,  Egyetem u. 2.

  3. Tevékenység típusa, ágazat: egyetemi oktatás

  4. Foglalkozás, beosztás: további jogviszonyban foglalkoztatott egyetemi tanársegéd

  5. Főbb tevékenységek és feladatkörök:

- Az anyanyelvtanítás módszertana című kurzus tervezése, vezetése

  1. -a tanszékhez kapcsolódó tanárképzés gyakorlati részének szervezése



  1. Időtartam (-tól -ig): 1987-2000.

  2. Munkáltató neve és címe: Tabán Általános Iskola, Szeged, Tabán u. 16.

  3. Tevékenység típusa, ágazat: közoktatási intézmény

  4. Foglalkozás, beosztás: igazgatóhelyettes

  5. Főbb tevékenységek és feladatkörök:

- az iskolai innovációs tevékenység koordinálása (pályázatírás)

- a humán, a művészeti, a természettudományi, matematikai és a számítástechnikai munkaközösség szakmai irányítása

- a minőségbiztosítás bevezetése és folyamatos megvalósítása




Oktatás és képzés


  1. Időtartam (-tól -ig)

  2. Oktatást/képzést nyújtó szervezet neve és típusa

  3. Érintett főbb tárgyak/készségek

  4. Elnyert képesítés megnevezése

  5. Országos besorolás szerinti szint




  1. Időtartam (-tól -ig)

  2. Oktatást/képzést nyújtó szervezet neve és típusa

  3. Érintett főbb tárgyak/készségek


  1. Elnyert képesítés megnevezése

  2. Országos besorolás szerinti szint




  1. Időtartam (-tól -ig)

  2. Oktatást/képzést nyújtó szervezet neve és típusa

  3. Érintett főbb tárgyak/készségek

  4. Elnyert képesítés megnevezése

  5. Országos besorolás szerinti szint




  1. Időtartam (-tól -ig)

  2. Oktatást/képzést nyújtó szervezet neve és típusa

  3. Érintett főbb tárgyak/készségek



  1. Elnyert képesítés megnevezése

  2. Országos besorolás szerinti szint





Egyéb képzések:


1990-1991: Angol nyelvvizsgára előkészítő tanfolyam (Megszerzett szint: középfokú „C” 02733/1991.)


1995:„Mosoly születik” (drámapedagógiai tanfolyam 7 x 2 óra)


1995:     Summer University of Amsterdam: sign language


1995:    “Mentálhygiénés műhelyek” alapképzés (130 órás, Dél-Alföldi Régió Kallódó Fiataljaiért Alapítvány)


1996:    Tréning-asszisztensi képzés (90 órás, Dél-Alföldi Régió Kallódó Fiataljaiért Alapítvány)


1997:  “Mentálhygiénés műhelyek” tréneri képzés (80 órás, Dél-Alföldi Régió Kallódó Fiataljaiért Alapítvány)


1999:Nyelvtan-Kommunikáció-Irodalom Tizenéveseknek (60 óra, Akkr.,  pedagógus-továbbképzési  program, MTA, Nyelvtudományi Intézete, Budapest)


2000:Segítség a tanulási oktatási és kommunikációs akadályok leküzdéséhez  (30 óra, Akkr.,  pedagógus-továbbképzési program, Alkalmazott Oktatástan Alapítvány, Budapest)


2000:Minőségbiztosítási, minőségirányítási rendszerek tervezésének folyamata az  iskolában  (30 óra pedagógus-továbbképzési program, OKKER, Oktatási, Kiadói és Kereskedelmi Kft., Budapest)


2006:A kompetenciaalapú oktatási programcsomagok alkalmazása – szövegértés – szövegalkotás programcsomag az 5-8. évfolyamon (30 óra, Akkr., Képzők képzése, SuliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht.)


2006:Mentorfelkészítés a kompetenciaalapú oktatási programcsomagok adaptálásának elősegítésére – szövegértés- szövegalkotás 5-8. évfolyam (30 órás, Akkr.,  Sulinova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kft.


2006:Projektmenedzsment ismeretek tréning jellegű továbbképzése közoktatási intézmény pedagógusai számára (30 órás, Akkr.,  Qualitas T&G Tanácsadó és Szolgáltató Kft., Szeged)


2006:   A szövegértő olvasás fejlesztése, olvasási problémák kezelése (30 óra, Akkr., Képzők képzése suliNova Kht., Pilisborosjenő)


2007:  Multikulturális tartalmak és interkulturális nevelés az iskolai kultúra és környezet átalakítása a tanulók egyenlő lehetőségeinek és aktív részvételének biztosítására (30 óra, Akkr.,  Paamon Oktatási és Szolgáltatási Bt.)


2007:    SDT képzés (Sulinet Digitális Tudásbázis keretrendszerének, adatbázisának kezelése és felhasználása a tanítás-tanulás folyamatában) (30 órás, Akkr., Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete, Budapest)


2007:  Számítógéppel támogatott tanítás lehetőségei a közoktatásban-az oktatás- irányításban és –szervezésben dolgozó (országos, regionális és önkormányzati szintű fenntartói, továbbá pedagógiai szolgáltatói és pedagógiai szakszolgáltatói) szakemberek továbbképzése  (30 órás, Akkr., Suliszervíz Oktatási és Szakértői Iroda KFT. Pedagógiai Intézet, Debrecen)


2008: „Komplex szakértői helyzetelemzés és szakvélemény   készítéséhez szükséges kompetenciák” (60 órás, Akkr.,  Educatio Kht.) Közoktatási Igazgatóság, Hálózatkoordinációs Iroda, Budapest


2008: Europäisches Lehrerfortbildungsseminar für Sculdirektorenlnnen Európai Továbbképző szeminárium iskolaigazgatók számára (30 óra)


2010:     Intézményi folyamat-szaktanácsadó szerepe, feladatai az intézményfejlesztésben (60 óra, Akkr.,  Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.)


2010:    A tehetséggondozás elmélete és gyakorlata a közoktatásban (Akkr., Tinta Kft.)


2011:     Intézményi csoport felkészülése a felsőoktatási gyakorlóhely funkcióra

              (8 órás, Educatio Kft.)


2011:     Az oktatás jelenlegi helyzete-jövőképe ( 15 órás, Suliszerviz Kft.)


2012: Gyakorlatvezető mentortanár felkészítés (60 órás, Akkr., EKF Neveléstudományi Tanszék)


2012:   Felkészítés a mentorálás mesterségére (30 órás, Akkr., Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft.)


2012:   A referenciaintézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési szolgáltatásszervezési feltételrendszer kialakítása (30 órás, Akkr., Qalitas T&G Kft.)


2014:  Képzők felkészítése az új tartalmi szabályozók megismerését támogató nevelőtestületi pedagógiai napok megtartására (Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 8 óra)


2014:     Szaktanácsadók felkészítése a magyar nyelv és irodalom tantárgy tanításának fejlesztő célú támogatására (Oktatásfejlesztő Intézet 60 óra)


2014:     Szakértők felkészítése a pedagógusminősítésre – blended továbbképzés 30 óra –(blended továbbképzés TÁMOP-3.1.5. Oktatási Hivatal 30 óra)


2014:      Tanfelügyeleti szakértők felkészítése pedagógiai-szakmai ellenőrzésre –(blended továbbképzés TÁMOP-3.1.8. Oktatási Hivatal 30 óra)


2016:    Találkozások az anyanyelvi nevelésben 3. Szabályok és kivételek  Pécs, 2016. június 27–28. (10 óra)


2018:    A tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés  a gyakorlatban EFOP-3.4.3-16-2016-00014AP2_OKTIG_2_  (Szeged, 30 óra)


2018:    Komplex alapprogram képzés EFOP-3.1.2-16-2016-00001 (Szeged, 10 óra)


2018:    Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportokban EFOP-3.1.2-16-2016-  00001 (Szeged, 10 óra)


2018:    SZTE Nyelvészeti Doktori Iskola Elméleti Nyelvészet Program


2023:    Digitális kompetenciák fejlesztése az RRF-1.2.1 projektben OKT-FULL   Tanácsadó Kft. (online, 30 óra)


2024:    E-skola - IKT eszközök a tanórán 30 kreditpontos akkreditált pedagógus-továbbképzés  (Vodafone Magyarország Alapítvány felnőttképző)



Köznevelés és felsőoktatás fejlesztésével kapcsolatos tevékenységek:

1992–1997: A Csongrád Megyei Pedagógiai Intézet továbbképzési tanfolyamán belül évente városi és megyei szintű bemutatóórákat, ill. ezek tapasztalatcseréinek vezetése


1997-2000: Tanulásirányítás mesterfokon- Az 1-6. osztályban tanítók kognitív és szociális kompetenciáinak fejlesztése a pedagógiai praxisban alkalmazható hatékony stratégiák, módszerek, eljárások szolgálatában című 120 órás képzések tartása

     

2000-től Szakértői munka: szakterületek: szaktárgyi oktatás, felnőttoktatás, DÖK-   szervező, diákjogok, gyermek- és ifjúságvédelem Szakirányok: magyar nyelv és irodalom, pályázatírás az oktatásban.


2002-től A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége programjainak szervezése, a szakmai munka segítése, titkári teendők ellátása


2004-2006: A Csongrád Megyei Pedagógiai Szak- és Szakmai Szolgáltató Intézet szaktanácsadója. Szakterületek: általános iskolai nevelés-oktatás, középiskolai nevelés-oktatás;      szaktárgyak: magyar nyelv és irodalom


2003-2006: a Beszédmester  olvasástanítási és olvasásfejlesztési  szoftver készítése, didaktika, ill. metodika írása


2003: Számítógépes tananyag készítése az irodalomórákhoz


2004-2007: Szaktanácsadás (Csongrád Megyei Pedagógiai Intézet)


2006-2008: A 2005. és 2006. 2007.  évi EGT és a Norvég Finanszírozási                   Mechanizmusok pályázatainak szakértői bírálata


2006-2009: Felnőttképzés: tanfolyamok tartása:

             - Szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterület 2 x 30 órás akkreditált képzés

             - A szövegértő olvasás fejlesztése olvasási problémák kezelése 30 órás  akkreditált képzés


2007-2011: Felnőttképzés: mentori tevékenység végzése: Szövegértés-szövegalkotás  kompetenciaterület


2007-2011: Felnőttképzés: Továbbképzés tartása a nem szakrendszerű oktatás  megvalósítására 3 x 120 órás képzés tartása


2008: A Dél-alföldi régió komplex programmal segítendő leghátrányosabb helyzetű kistérségeiben térségi stratégiai tervezés, komplex felzárkóztató programok elkészítése részeként szakértői közreműködés biztosítása


2006-2009: A HEFOP 3.1.3. pályázathoz kapcsolódó projektmenedzseri feladatok  ellátása, mentorálási tevékenység


2008-2009: A TÁMOP 3.1.4-hez kapcsolódó komplex helyzetelemzési tevékenység


2009-2010: A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar minőségfejlesztés tanár mesterszak képzésén a Folyamatos fejlesztés gyakorlata kurzus vezetése


2010-2012: Gyakorlatvezető mentor szakirányú továbbképzési szakon 3 kurzus vezetése (Szegedi Tudományegyetem JGYPK)


2010: Tanácsadói részvétel a „Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése a Dél-alföldi régióban” TÁMOP 3.2.2-08/A/2-2008-0003 jelű  projektben


2010: A Nyomtatott és elektronikus információhordozók az általános iskolai szövegértés-szövegalkotás tanításában  (tankönyv- és programfüggetlen keretben) című jó gyakorlat készítése, két külső intézménybe való adaptálása a referenciaintézményi pályázat keretében (TÁMOP-3.1.7.)


2012-2013: Felnőttképzés: Intézményi csoport felkészülése felsőoktatási gyakorlóhely funkció vállalására" továbbképzés tartása 3 iskolában (TÁMOP-3.1.7.)


2012-2013: Az Országos Kompetenciamérés tartalmi kereteinek fejlesztése, illetve bírálata (Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési és Értékelési Osztály TÁMOP-3.1.8 Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban kiemelt project, Budapest (Szövegértési tartalmi keret, szakmai lektorálás))


2014: Szakértők felkészítése a pedagógusminősítésre – blended továbbképzés tartása 30 óra –(TÁMOP-3.1.5. Oktatási Hivatal, 4-6. turnus képzés és vizsgáztatás, 7. turnus vizsgáztatás)


2014-2015: Tanfelügyeleti szakértők felkészítése pedagógiai-szakmai ellenőrzésre –blended továbbképzés tartása (TÁMOP-3.1.8. Oktatási Hivatal 30 óra, 4-6. turnus képzés és vizsgáztatás, 7-8. turnus vizsgáztatás)


2015: Az anyanyelvi kompetencia fejlesztésének lehetőségei  IKT-eszközökkel, Módszerek a pedagóguskompetenciák tükrében (magyartanítás) című képzésen oktatói feladatok ellátása 5 órában


2015: Közlésformák a magyar nyelv- és irodalomórán 30 órás akkreditált képzéshez kötődő  összegzés, támogató gyakorlatok vezetése a portfóliók elkészítéséhez


2016: Szakmódszertani alapozó kurzusok (általános és középiskolai) tantárgyleírásainak (Az anyanyelvtanítás elméleti alapjai, gyakorlata) elkészítése – osztatlan képzés


2017-től EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A pedagógusok módszertani felkészítése a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése érdekében munkacsoporti tevékenység (szakmai anyagok kidolgozása)


2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: Szövegértési képességfejlesztés fejlesztése című 10 órás képzés kidolgozása (Sárvári Erzsébet Tündével)


2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A mi szövegünk; szövegértési stratégiák nap mint nap (A tanulástechnika-fókuszú tanítás módszerei a szövegértési képességfejlesztésben) 30 órás képzés kidolgozása teammunkában csoportvezetőként


2018-tól Tréneri tevékenység a Komplex alapprogram 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001


2018-tól Tréneri tevékenység a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportokban című 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001


2019: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A szövegalkotás fortélyai (Meggyőzés, vita kreatív írás és előadó-készség fejlesztése és a tudatos médiafogyasztás) 30 órás képzés kidolgozása teammunkában


2019-tól Mentorálási tevékenység az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 számú projekt keretében a Dél-alföldi Régió intézményeiben


2020: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szövegértési képesség fejlesztésének lehetőségei az általános iskolában akkreditált pedagógusképzés kidolgozása, a képzői és résztvevői kézikönyvek elkészítése az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 projekt keretében (Sárvári Erzsébet Tündével)


2020-tól Tréneri tevékenység  A tanulók komplex fejlesztése a végzettség nélküli iskolaelhagyás ellen Személyre szabott differenciálással a lemorzsolódás ellen című 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001


2022: Javaslat kidolgozása a Szövegértési képesség és digitálisszöveg-értési képesség fejlesztése alprojekt tagjaira és a tevékenységekre (SZTE Kompetenciaközpont)


2022: Javaslat kidolgozása a Tanítási gyakorlatok (társas vagy egyéni tanítási gyakorlat partnerintézményben)  (4-7. félév)  megvalósításához (SZTE Tanárképző Központ)


2022: SZTE BTK Kari Nyelvészeti TDK: zsűrizés


2022: Szövegnyelvészet az iskolai oktatásban orientáció kidolgozása  SZTE Nyelvtudományi Doktori Iskola Magyar Nyelvészet posztgraduális (PhD) program számára


2022: Helyesírási kurzus (20 órás) tartása a Hunnect Kft. dolgozói számára


2023: A szövegértési képesség fejlesztési lehetőségeinek bővítése az osztálytermi gyakorlatban című nemzetközi képzés tartása az École Européenne Bruxelles I-ben


2023: A XI. Országos anyanyelv-tanítási versenyen eredményes felkészítés (3.helyezés)


2024: A 150 éve a pedagógusképzésért – A gyakorlóiskolák a digitális   modernizáció és a fenntartható fejlődés útján Gyakorlóiskolák igazgatói, valamint a Vezetőtanítók- és tanárok XV.   országos módszertani konferenciájának szervezése



Egyéb tevékenységek:


2005-től: A SZTE BTK Magyar Nyelvészeti Tanszékén szakdolgozatok témavezetője 2005: 7 db, 2006: 8 db, 2007: 8 db, 2008: 2db, 2009: 6db, 2010: 9db, 2011: 5 db, 2012: 2 db, 2013: 1 db, 2014: 1 db, 2015: 1 db, 2016: 1db, 2017: 1 db, 2018: 1 db, 2019: 2 db, 2020: 1 db, 2021: 1 db, 2022 3 db, 2023: 1db, 2024: 2 db


2010-től: Tanár szakos hallgatók portfóliójának témavezetése, bírálata 2010: 9 db 2011: 5 db, 2012: 25 db, 2013:  3 db, 2014: 13 db, 2015: 18 db, 2016: 21 db, 2017: 6 db, 2018: 9 db, 2019: 6 db, 2020: 5 db, 2021: 3 db, 2022 4 db


2017-től: Nyelvészeti tárgyú tanulmányok lektorálása felkérés alapján


2018-tól: az Iskolakultúra folyóirat szerkesztőségi tagja


2021-től: A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetségének alelnöke


2021-től: A  Gyakorlóiskola Szenes Adolf Alapítvány kuratóriumának az elnöke


2024-től: Az Anyanyelv-pedagógia online szakmai folyóirat Postaláda rovatának vezetése



Országos konferenciák szervezése:

2003: A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetségének keretén belül a Mit? Kinek?    Hogyan? Vezetőtanárok I. Országos Módszertani Konferenciája


2013: A Kihívások a társadalomban, válaszok az iskolákban  című Vezetőtanítók és –tanárok VIII. országos módszertani konferenciájának és a Gyakorlóiskolák igazgatói konferenciájának szervezése


2015: „A fény éve nem fényévre”  Vezető pedagógusok és szakmódszertanosok országos módszertani konferenciájának szervezése folyamatban


2019: Tavaszi Pedagógiai Napok szervezése a Dél-alföldi Régióban (POK)


2019: Szeged életünk színtere – a Gyakorlóiskolák Iskolaszövetségének országos gyermekprogramjának szervezése



Tanártovábbképzések tartása:

1992–1997: A Csongrád Megyei Pedagógiai Intézet továbbképzési tanfolyamán belül  évente városi és megyei szintű bemutatóórákat, ill. ezek tapasztalatcseréinek vezetése


1997-2000: Tanulásirányítás mesterfokon- Az 1-6. osztályban tanítók kognitív és szociális kompetenciáinak fejlesztése a pedagógiai praxisban alkalmazható hatékony stratégiák, módszerek, eljárások szolgálatában című 120 órás képzések tartása

     

2006-2009: Szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterület 2 x 30 órás akkreditált képzés

               A szövegértő olvasás fejlesztése olvasási problémák kezelése 30 órás  akkreditált képzés


2007-2011: Továbbképzés tartása a nem szakrendszerű oktatás  megvalósítására 3 x 120 órás képzés tartása


2009-2010: A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar minőségfejlesztés tanár mesterszak képzésén a Folyamatos fejlesztés gyakorlata kurzus vezetése


2010-2012: Gyakorlatvezető mentor szakirányú továbbképzési szakon 3 kurzus vezetése (Szegedi Tudományegyetem JGYPK)


2012-2013: Intézményi csoport felkészülése felsőoktatási gyakorlóhely funkció vállalására" továbbképzés tartása 3 iskolában (TÁMOP-3.1.7.)


2014-2015: Szakértők felkészítése a pedagógusminősítésre – blended továbbképzés tartása 30 óra –(TÁMOP-3.1.5. Oktatási Hivatal)


2014-2015: Tanfelügyeleti szakértők felkészítése pedagógiai-szakmai ellenőrzésre –blended továbbképzés tartása (TÁMOP-3.1.8. Oktatási Hivatal 30 óra)


2015: A neveléselmélet új irányzatai (SZTE JGYPK Nyelv- és beszédfejlesztő szakvizsgára felkészítő szak)


2015: Az anyanyelvi kompetencia fejlesztésének lehetőségei  IKT-eszközökkel, Módszerek a pedagóguskompetenciák tükrében (magyartanítás) című képzésen oktatói feladatok ellátása 5 órában


2015: Közlésformák a magyar nyelv- és irodalomórán 30 órás akkreditált képzéshez kötődő  összegzés, támogató gyakorlatok vezetése a portfóliók elkészítéséhez


2016: Szakmódszertani alapozó kurzusok (általános és középiskolai) tantárgyleírásainak (Az anyanyelvtanítás elméleti alapjai, gyakorlata) elkészítése – osztatlan képzés


2017-től EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A pedagógusok módszertani felkészítése a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése érdekében munkacsoporti tevékenység (szakmai anyagok kidolgozása)


2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: Szövegértési képességfejlesztés fejlesztése című 10 órás képzés kidolgozása (Sárvári Erzsébet Tündével)


2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A mi szövegünk; szövegértési stratégiák nap mint nap (A tanulástechnika-fókuszú tanítás módszerei a szövegértési képességfejlesztésben) 30 órás képzés kidolgozása teammunkában csoportvezetőként


2018-tól Tréneri tevékenység a Komplex alapprogram 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001


2018-tól Tréneri tevékenység a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportokban című 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001


2019: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A szövegalkotás fortélyai (Meggyőzés, vita kreatív írás és előadó-készség fejlesztése és a tudatos médiafogyasztás) 30 órás képzés kidolgozása teammunkában


2019-tól Mentorálási tevékenység az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 számú projekt keretében a Dél-alföldi Régió intézményeiben


2020: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szövegértési képesség fejlesztésének lehetőségei az általános iskolában akkreditált pedagógusképzés kidolgozása, a képzői és résztvevői kézikönyvek elkészítése az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 projekt keretében (Sárvári Erzsébet Tündével)


2020-tól Tréneri tevékenység  A tanulók komplex fejlesztése a végzettség nélküli iskolaelhagyás ellen Személyre szabott differenciálással a lemorzsolódás ellen című 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001

 

1983-1987.

Juhász Gyula Tanárképző Főiskola


pedagógia, pszichológia, magyar nyelvészet és világirodalom

általános iskolai tanári diploma (Oklevélszám: 587/1987)

főiskola

2003-2005.

Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Tanárképző Főiskolai Kar

szervezetfejlesztés, tanügy-igazgatás, innováció

szakvizsgázott pedagógus közoktatási vezető

egyetem (Oklevélszám: 263/2005.)

1990-1995.

József Attila Tudományegyetem


általános és alkalmazott nyelvészet, számítógépes nyelvészet, algebra, tipológia, pragmatika, szemantikaelméletek

általános és alkalmazott nyelvészet szakos előadói diploma

egyetem (Oklevélszám: 329/1995)

1995-1997.

Szegedi Orvostudományi Egyetem Dél-Alföldi Régió Kallódó Fiataljaiért Alapítvány

videó-visszajelzésű önismeret, személyiségfejlesztés, csoportfolyamatok, szupervízió, serdülőkori szociális készségtréning, magatartáskorrekció

mentálhigiénés  tréner

tanúsítvány