SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM
MAGYAR NYELVÉSZETI TANSZÉK
SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM
MAGYAR NYELVÉSZETI TANSZÉK
Zs. Sejtes Györgyi
Szakmai önéletrajz
Tanulmányok:
1987: Juhász Gyula Tanárképző Főiskola magyar-orosz szakos általános iskolai tanári diploma. A szakdolgozat címe: Adalékok afáziás betegek nyelvészeti vizsgálatához. Szakdolgozatom folytatásaként bekapcsolódtam az MTA Nyelvtudományi Intézetének nemzetközi kutatási projektjébe afáziás betegek nyelvészeti vizsgálata témakörben.
1995: A József Attila Tudományegyetemen általános és alkalmazott nyelvészet szakos diploma. A szakdolgozat címe: Feladatlapok a Nyelvtan-Kommunikáció-Irodalom Tizenéveseknek programhoz.
2005: SZTE JGYTFK Közoktatás-vezető, egyetemi szintű pedagógus szakvizsga.
Munkahelyek:
1987–2001: Tabán Általános Iskola, Szeged
1998-tól SZTE BTK Magyar Nyelvészeti Tanszékén Az anyanyelvtanítás módszertana kurzus vezetése, számos megvédett szakdolgozat (22) témavezetője
2001: SZTE magyar szakos szakvezetője
2003-tól SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolája, Alapfokú Művészetoktatási Intézménye, Napközi Otthonos Óvodája igazgatóhelyettese. Munkakör: pályázatírás, az intézményi innováció, tanügyigazgatási feladatok, a művészeti alapiskola irányítása
2008-tól további jogviszonyban alkalmazott egyetemi tanársegéd (SZTE Magyar Nyelvészeti Tanszék)
Pedagógusfokozat: kutatótanár
Köznevelés-fejlesztéssel kapcsolatos tevékenységek:
1992–1997: A Csongrád Megyei Pedagógiai Intézet továbbképzési tanfolyamán belül évente városi és megyei szintű bemutatóórákat, ill. ezek tapasztalatcseréinek vezetése
1997-2000: Tanulásirányítás mesterfokon- Az 1-6. osztályban tanítók kognitív és szociális kompetenciáinak fejlesztése a pedagógiai praxisban alkalmazható hatékony stratégiák, módszerek, eljárások szolgálatában című 120 órás képzések tartása
2000-től Szakértői munka: szakterületek: szaktárgyi oktatás, felnőttoktatás, DÖK- szervező, diákjogok, gyermek- és ifjúságvédelem Szakirányok: magyar nyelv és irodalom, pályázatírás az oktatásban.
2002-től A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége programjainak szervezése, a szakmai munka segítése, titkári teendők ellátása
2004-2006: A Csongrád Megyei Pedagógiai Szak- és Szakmai Szolgáltató Intézet szaktanácsadója. Szakterületek: általános iskolai nevelés-oktatás, középiskolai nevelés-oktatás; szaktárgyak: magyar nyelv és irodalom
2003-2006: a Beszédmester olvasástanítási és olvasásfejlesztési szoftver készítése, didaktika, ill. metodika írása
2003: Számítógépes tananyag készítése az irodalomórákhoz
2004-2007: Szaktanácsadás (Csongrád Megyei Pedagógiai Intézet)
2006-2008: A 2005. és 2006. 2007. évi EGT és a Norvég Finanszírozási Mechanizmusok pályázatainak szakértői bírálata
2006-2009: Felnőttképzés: tanfolyamok tartása:
- Szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterület 2 x 30 órás akkreditált képzés
- A szövegértő olvasás fejlesztése olvasási problémák kezelése 30 órás akkreditált képzés
2007-2011: Felnőttképzés: mentori tevékenység végzése: Szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterület
2007-2011: Felnőttképzés: Továbbképzés tartása a nem szakrendszerű oktatás megvalósítására 3 x 120 órás képzés tartása
2008: A Dél-alföldi régió komplex programmal segítendő leghátrányosabb helyzetű kistérségeiben térségi stratégiai tervezés, komplex felzárkóztató programok elkészítése részeként szakértői közreműködés biztosítása
2006-2009: A HEFOP 3.1.3. pályázathoz kapcsolódó projektmenedzseri feladatok ellátása, mentorálási tevékenység
2008-2009: A TÁMOP 3.1.4-hez kapcsolódó komplex helyzetelemzési tevékenység
2009-2010: A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar minőségfejlesztés tanár mesterszak képzésén a Folyamatos fejlesztés gyakorlata kurzus vezetése
2010-2012: Gyakorlatvezető mentor szakirányú továbbképzési szakon 3 kurzus vezetése (Szegedi Tudományegyetem JGYPK)
2010: Tanácsadói részvétel a „Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése a Dél-alföldi régióban” TÁMOP 3.2.2-08/A/2-2008-0003 jelű projektben
2010: A Nyomtatott és elektronikus információhordozók az általános iskolai szövegértés-szövegalkotás tanításában (tankönyv- és programfüggetlen keretben) című jó gyakorlat készítése, két külső intézménybe való adaptálása a referenciaintézményi pályázat keretében (TÁMOP-3.1.7.)
2012-2013: Felnőttképzés: Intézményi csoport felkészülése felsőoktatási gyakorlóhely funkció vállalására" továbbképzés tartása 3 iskolában (TÁMOP-3.1.7.)
2012-2013: Az Országos Kompetenciamérés tartalmi kereteinek fejlesztése, illetve bírálata (Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési és Értékelési Osztály TÁMOP-3.1.8 Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban kiemelt project, Budapest (Szövegértési tartalmi keret, szakmai lektorálás))
2014: Szakértők felkészítése a pedagógusminősítésre – blended továbbképzés tartása 30 óra –(TÁMOP-3.1.5. Oktatási Hivatal, 4-6. turnus képzés és vizsgáztatás, 7. turnus vizsgáztatás)
2014-2015: Tanfelügyeleti szakértők felkészítése pedagógiai-szakmai ellenőrzésre –blended továbbképzés tartása (TÁMOP-3.1.8. Oktatási Hivatal 30 óra, 4-6. turnus képzés és vizsgáztatás, 7-8. turnus vizsgáztatás)
2015: Az anyanyelvi kompetencia fejlesztésének lehetőségei IKT-eszközökkel, Módszerek a pedagóguskompetenciák tükrében (magyartanítás) című képzésen oktatói feladatok ellátása 5 órában
2015: Közlésformák a magyar nyelv- és irodalomórán 30 órás akkreditált képzéshez kötődő összegzés, támogató gyakorlatok vezetése a portfóliók elkészítéséhez
Szakmódszertani alapozó kurzusok (általános és középiskolai) tantárgyleírásainak (Az anyanyelvtanítás elméleti alapjai, gyakorlata) elkészítése – osztatlan képzés
2017-től EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A pedagógusok módszertani felkészítése a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése érdekében munkacsoporti tevékenység (szakmai anyagok kidolgozása)
2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: Szövegértési képességfejlesztés fejlesztése című 10 órás képzés kidolgozása (Sárvári Erzsébet Tündével)
2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A mi szövegünk; szövegértési stratégiák nap mint nap (A tanulástechnika-fókuszú tanítás módszerei a szövegértési képességfejlesztésben) 30 órás képzés kidolgozása teammunkában csoportvezetőként
2018-tól Tréneri tevékenység a Komplex alapprogram 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
2018-tól Tréneri tevékenység a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportokban című 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
2019: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A szövegalkotás fortélyai (Meggyőzés, vita kreatív írás és előadó-készség fejlesztése és a tudatos médiafogyasztás) 30 órás képzés kidolgozása teammunkában
2019-tól Mentorálási tevékenység az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 számú projekt keretében a Dél-alföldi Régió intézményeiben
2020: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szövegértési képesség fejlesztésének lehetőségei az általános iskolában akkreditált pedagógusképzés kidolgozása, a képzői és résztvevői kézikönyvek elkészítése az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 projekt keretében (Sárvári Erzsébet Tündével)
2020-tól Tréneri tevékenység A tanulók komplex fejlesztése a végzettség nélküli iskolaelhagyás ellen Személyre szabott differenciálással a lemorzsolódás ellen című 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
Országos konferenciák szervezése:
2003: A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetségének keretén belül a Mit? Kinek? Hogyan? Vezetőtanárok I. Országos Módszertani Konferenciája
2013: A Kihívások a társadalomban, válaszok az iskolákban című Vezetőtanítók és –tanárok VIII. országos módszertani konferenciájának és a Gyakorlóiskolák igazgatói konferenciájának szervezése
2015: „A fény éve nem fényévre” Vezető pedagógusok és szakmódszertanosok országos módszertani konferenciájának szervezése folyamatban
2019: Tavaszi Pedagógiai Napok szervezése a Dél-alföldi Régióban (POK)
2019: Szeged életünk színtere – a Gyakorlóiskolák Iskolaszövetségének országos gyermekprogramjának szervezése
Tanártovábbképzések tartása:
1992–1997: A Csongrád Megyei Pedagógiai Intézet továbbképzési tanfolyamán belül évente városi és megyei szintű bemutatóórákat, ill. ezek tapasztalatcseréinek vezetése
1997-2000: Tanulásirányítás mesterfokon- Az 1-6. osztályban tanítók kognitív és szociális kompetenciáinak fejlesztése a pedagógiai praxisban alkalmazható hatékony stratégiák, módszerek, eljárások szolgálatában című 120 órás képzések tartása
2006-2009: Szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterület 2 x 30 órás akkreditált képzés
A szövegértő olvasás fejlesztése olvasási problémák kezelése 30 órás akkreditált képzés
2007-2011: Továbbképzés tartása a nem szakrendszerű oktatás megvalósítására 3 x 120 órás képzés tartása
2009-2010: A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar minőségfejlesztés tanár mesterszak képzésén a Folyamatos fejlesztés gyakorlata kurzus vezetése
2010-2012: Gyakorlatvezető mentor szakirányú továbbképzési szakon 3 kurzus vezetése (Szegedi Tudományegyetem JGYPK)
2012-2013: Intézményi csoport felkészülése felsőoktatási gyakorlóhely funkció vállalására" továbbképzés tartása 3 iskolában (TÁMOP-3.1.7.)
2014-2015: Szakértők felkészítése a pedagógusminősítésre – blended továbbképzés tartása 30 óra –(TÁMOP-3.1.5. Oktatási Hivatal)
2014-2015: Tanfelügyeleti szakértők felkészítése pedagógiai-szakmai ellenőrzésre –blended továbbképzés tartása (TÁMOP-3.1.8. Oktatási Hivatal 30 óra)
2015: A neveléselmélet új irányzatai (SZTE JGYPK Nyelv- és beszédfejlesztő szakvizsgára felkészítő szak)
2015: Az anyanyelvi kompetencia fejlesztésének lehetőségei IKT-eszközökkel, Módszerek a pedagóguskompetenciák tükrében (magyartanítás) című képzésen oktatói feladatok ellátása 5 órában
2015: Közlésformák a magyar nyelv- és irodalomórán 30 órás akkreditált képzéshez kötődő összegzés, támogató gyakorlatok vezetése a portfóliók elkészítéséhez
2016: Szakmódszertani alapozó kurzusok (általános és középiskolai) tantárgyleírásainak (Az anyanyelvtanítás elméleti alapjai, gyakorlata) elkészítése – osztatlan képzés
2017-től EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A pedagógusok módszertani felkészítése a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzése érdekében munkacsoporti tevékenység (szakmai anyagok kidolgozása)
2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: Szövegértési képességfejlesztés fejlesztése című 10 órás képzés kidolgozása (Sárvári Erzsébet Tündével)
2018: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A mi szövegünk; szövegértési stratégiák nap mint nap (A tanulástechnika-fókuszú tanítás módszerei a szövegértési képességfejlesztésben) 30 órás képzés kidolgozása teammunkában csoportvezetőként
2018-tól Tréneri tevékenység a Komplex alapprogram 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
2018-tól Tréneri tevékenység a Differenciált fejlesztés heterogén tanulócsoportokban című 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001
2019: EFOP-3.1.2-16-2016-00001: A szövegalkotás fortélyai (Meggyőzés, vita kreatív írás és előadó-készség fejlesztése és a tudatos médiafogyasztás) 30 órás képzés kidolgozása teammunkában
2019-tól Mentorálási tevékenység az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 számú projekt keretében a Dél-alföldi Régió intézményeiben
2020: Szövegelünk? Szövegeljünk! A szövegértési képesség fejlesztésének lehetőségei az általános iskolában akkreditált pedagógusképzés kidolgozása, a képzői és résztvevői kézikönyvek elkészítése az EFOP-3.1.2-16-2016-00001 projekt keretében (Sárvári Erzsébet Tündével)
2020-tól Tréneri tevékenység A tanulók komplex fejlesztése a végzettség nélküli iskolaelhagyás ellen Személyre szabott differenciálással a lemorzsolódás ellen című 30 órás pedagógus továbbképzéseken EFOP-3.1.2-16-2016-00001