SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM
MAGYAR NYELVÉSZETI TANSZÉK
SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM
MAGYAR NYELVÉSZETI TANSZÉK
B. Fejes Katalin: A tankönyvszöveg szintaktikai jellemzői. JGyF Kiadó, Szeged, 2002.
Előszó 7
Bevezetés 13
1. A tankönyvkutatás kérdésköre 13
1.1. Hazai és külföldi kutatások 13
1.2. A tankönyvszöveg nyelvi természete 14
2. A gyermeknyelvkutatás témába vágó tapasztalatai 15
3. A szöveg szintaktikai jellemzői 19
A vizsgálat tárgya 23
1. A tankönyvszöveg egyes mondatszerkezeti sajátosságai 23
2. A mondatszerkezeti sajátosságok összefüggéseinek néhány kérdése 44
3. A mondategységek telítettségének összefüggései 54
4. A szintmélységmutatóhoz kapcsolódó mondatszerkezeti sajátosságok 62
5. A mondatrészek zsúfoltsági mutatójához kapcsolódó összefüggések 67
А TANKÖNYVSZÖVEGEK SZINTAKTIKAI JELLEMZŐI 73
1. А tankönyvek bevezető szövegei 74
2. Аz értekező műfajú tankönyvi szövegek 112
3. А leíras műfajába tаrtоzó szövegek 149
4. Аz elbeszélő műfajba tаrtozó szövegek 168
А vizsgálat főbb tanulságai 185
А szintaktikai jellemzők arányai а tankönyvszövegekben 185
Verhaltnisse der syntaktischen Charakteristika in Lehrbuchtexten 187
Irodalom 193
Függelék 211